/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydkort driver mangler
Fra : dr_scooter
Vist : 552 gange
500 point
Dato : 09-05-03 22:19

Jeg har et kæmpe problem... efter at have opdateret min bios på mit Asus P4PE/GE, så kan jeg ikke afspille lyd, hverken i spil eller winamp... det er denne fejl den windows kommer med "Directsound output v2.2.6 error"... jeg ved at godt at dette betyder at windows (XP pro) mangler lydkort driver. mit problem lægger i at jeg ikke kan installere driverne uden at skulle formater og installere alt igen, eller jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre. jeg kan ikke finde driverne på cd'romen der høre til mit motherboard, har virkeligt prøvet alt... og lige meget hjælper det... PLZ HJÆLP kan man hente driveren på nettet eller andre steder...

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-03 22:41
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-03 22:43

Tryk på WinXP lige under bios

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-05-03 22:50

Håber det virker... så bliver jeg meget glad... går lidt meget langsomt???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-03 22:52

Håber det osse! Ja ASUS downloadssider er lidt langsomme i aften ser det ud til

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-05-03 23:04

ØV... der virkede ikke... der er ikke de drivere der mangler, når jeg prøver at installere soundMAX siger den at den mangler en driver!!! den er åbenbart ikke med i den pakke???

andre der kan hjælpe!!!

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-05-03 23:05

har prøvet alle filer der kan klikkes på

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-05-03 00:24

Hej

Er det denne driver, du har prøvet at installere - ellers så prøv!

http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=15&l3_id=15&m_id=1&f_name=adiwdm_3520.zip

Prøv evt. først at fjerne drivere fra fejlsikret tilstand.

Prøv dernæst at installere denne driver og ved installation af driveren og eller ved mgl. filer så prøv at henvise til der hvor du pakkede ud.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-03 00:51

Det kan osse være et winamp plugin det er galt med. Jeg har fundet nogle referencer til direct sound 2.6.6 her http://www.pcemag.com/thread-view.asp?threadid=29&posts=4

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-05-03 01:00

Hvor ligger driverne henne???

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-05-03 01:02

nå... nu formatere jeg.... ellers tak!!!

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 10-05-03 20:38

Det lyder sgu underligt......

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-05-03 20:41

Hjalp ikke... er der noget der har den specefikke driver

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 500 point
Dato : 11-05-03 00:33

Hej

Prøv at "Backflashe" din BIOS.... Hvis du lige har flashet den altså... de har nemlig lige sendt en ny BIOS opdatering til dit bundkort, hvor de har fixet lidt med at kunne bruge den pentium 4 processor med 800fsb... der har de lige glemt at ordne lydkort konfigureringen.... (hovsa ASUS)

/Caine

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 11-05-03 00:56

Tak for svaret Caine. men havde faktisk fundet ud af det efter at have kontaktet asus... men tak skal du havde