/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Åbne *.doc filer
Fra : sonjor
Vist : 1237 gange
100 point
Dato : 24-10-10 13:20

Hej igen. Så røg jeg i et nyt problem. Jeg har tidligere brugt office 2003 og deri oprettet en masse ca.800) dansebeskrivelser. Jeg har i Libre Office calc (Open off) lavet et regneark med hyperlink, der peger på disse beskrivelser, MEN nu kan OFFICE 2010 ikke åbne dem. I Standardprogr- knyt filtype til program- vises Word 2010 ikke. Er det således ikke muligt at få "2010" til at åbne doc-filer lavet i "2003" ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 13:32

Jo da....

2010 kan sagtens åbne .doc-filer, så du må forklare lidt nærmere hvad du gør.....

Men det er nok noget med at dine genveje/hyperlinks henviser til et program der IKKE findes....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-10 13:53

I din lille libreoffice regnearks database med hyperlink til dokumenter peger du på et office 2003 dokument. Er det så meningen at Office 2010 skal åbne dokumentet.

Dokumenter lavet i 2003 bør kunne åbnes i 2010 og igen gemmes i 2003

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-10-10 14:00

Eyvind - Ja det er lige sådan, det forholder sig. Kan man ikke det? Hvis jeg går i Word 2010 og åbner en Dansebeskrivelse (doc) kan jeg godt, men ikke direkte fra mit Libre Office calc-ark (via hyperlinket)

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-10-10 14:02

Jeg kan åbne dem ved at lade Libre office writer gøre det, men den er jo lidt længere om at åbne

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-10 14:24

Ja det tænkte jeg nok at du ville, men jeg kender ikke metoden til at få de to office til at arbejde sammen.
Hvis du kun selv skal bruge den regnearks database, så ville jeg nok vælge den ene eller den anden office..................skal fremmede bruge den så ville jeg gemme i office 97/2000 med mindre du bruger specielle funktioner.
Du har måske også en del tegninger af de fodtrin.

Ja Libre skal jo convertere den .doc først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 14:25

Det er som skrevet fordi de henviser til et program der IKKE findes....

Derfor kan du også åbne dem direkte men ikke gennem dine hyperlinks da de henviser til 2003

Du skal rette alle links til så de peger på din 2010....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-10-10 14:33

Refi
Det orker jeg simpelthen ikke. Vil det så sige, at jeg skal geninstallere Word fra Office 2003?
enten det eller bruge Libre office writer

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-10-10 14:40

Citat
Hvis jeg går i Word 2010 og åbner en Dansebeskrivelse (doc) kan jeg godt

Hvad sker der, hvis du forsøger at åbne en af dine dansefiler via Stifinder - kan den det, eller får du også fejl her?

PS: Har du forsat din Office 2003 på systemet, eller har du fjernet det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 15:03

Citat
Det orker jeg simpelthen ikke

Så installer din office 2003....

Der er alligevel ingen forbedringer i hverken 2007 eller 2010

Og slet ikke for alm. brugere

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-10-10 18:00

Underligt nok kører det fint på min bærbare.(dog er word 2010 lidt længe om at åbne beskrivelserne) Jeg venter med at installere 2010 på denne PC indtil CD'en kommer. Jeg kan godt via dropbox bruge min Libre office calc fil på den bærbare, det var vigtigt, da det er den jeg bruger til min undervisning. Jeg planlægger danseprogrammerne på denne PC og kopierer til den bærbare, og det går altså fint.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-10-10 18:06

Får lige en ny tanke: Kan jeg bede Libre office writer åbne de pågældende beskrivelser og ikke andre doc-filer???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 18:38

Citat
Jeg kan åbne dem ved at lade Libre office writer gøre det

Det har du jo selv svaret på

Men vælger du den som standard åbner den ALLE doc - du kan IKKE skille "nogle" fra.....

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 25-10-10 12:03

Tak for svaret Eyvind. Kun jeg bruger regneark-databasen, og jeg har ikke "fodtrin"
mvh Sonja