/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tånegl Brækket bagover? HJÆLP
Fra : Gigli-Chico
Vist : 2571 gange
10 point
Dato : 23-10-10 22:59

Hej..

Jeg var så uheldig at jeg knaldede min tå ind i noget hvor min tånegl brækkede bagover eller hvad man nu vil kalde det. Det blødte ret meget men jeg fik stoppet det. Jeg har snakket med skadestuen og de sagde godt nok at hvis jeg var bekymret skulle jeg da komme og få det tjekket, men det behøvede jeg ikke hvis jeg troede jeg kunne klare det. Neglen sidder der stadig men hvis man rykker lidt til den eller løfter den lidt kan man tydeligt se at den ikke sidder fast i huden. ud over der hvor den vokser ud fra. (nu ved jeg ikke om den sidder helt fast der for jeg har ikke turde hive i den da det gør mega ondt lige pt.)

Jeg har lige haft den i sæbevand for at rense den. Smerten er der dog stadig, desværre.. :(

Mit spørgsmål er så til jer om der er nogle gode råd om hvad jeg skal gøre for at sikre mig den ikke hænger fast i noget som sengetøjet,, sokker og osv. Jeg er ret klodset og indrømmer at jeg er lidt nervøs for at jeg kommer til at hænge fast i noget eller at der kommer snavs i. Jeg har kigget lidt rundt på nettet og nogle steder står der at man skal bruge tånegl tape for at den bliver hvor den skal ind til den bliver erstattet af en ny negl. men det lyder også lidt kræmmende. for når man så skal skifte tapen ud så sidder det jo på negelen?? :S

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 23:11

Den hårde og bedste metode: Riv den af, der kommer en ny fin negl på 2-3 måneder
Næstbedst er at pakke den ind i diverse forbindinger, den falder sikkert af af sig selv og du trækker kun pinen ud, det er nemlig ikke smertefrit at skifte forbinding

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 23:11

Faktisk vil jeg synes den negl skal af... jeg ved godt det lyder rigtig rigtig grimt, men den sidder jo ikke fast alligevel

Du kan forbinde den med gaze, eller har du ikke en Falckkasse med en kompresforbinding i??

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-10-10 23:25

Hvis den sad og hang i nogle få "tråde" ville jeg da ikke have noget imod at rive den af. Men den sidder fast et eller andet sted så hvis jeg skulle til at rive den af så skulle jeg da helt klart en tur på skadestuen...

Nej jeg har nemlig ikke en falckkasse desværre ...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 23:28

Citat
Ijeg har ikke turde hive i den da det gør mega ondt lige pt.)
du må en tur på skadestuen, ingen har kræfter til at overvinde smerten og selv rykke den af, og en eventuel kæreste vil da være noget af en bandit hvis han/hun vil gøre det for dig (selvom det er det bedste)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 23-10-10 23:33

Smut du bare på skadestuen og få det overstået -- jeg føler med dig - - men du vil altså have problemer med den hvis den bliver ved med at sidde "løst fast"

Når du så har fået den fjernet, så få noget forbinding der ikke fnugger og fortsæt med fodbad

RIGTIG god bedring - din stakkel

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-10-10 23:34

Jeg har ingen mulighed for at tage på skadestuen.
Det gør ligeså ondt som da jeg skrev det her indlæg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 23:38

Det er ærgeligt at du ikke kan få det klaret nu, hvor tåen er lidt bedøvet

Kom noget koldt på, det kan tage lidt af smerterne...

Har du ikke nogle isterninger eller frosne ærter du kan pakke ind i et viskestykke og lægge som omslag på tåen

Det er lige så jeg får gåsehud af at tænke på dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 23:40

Stakkels lille pus (og jeg mener det) det gør he.....s ondt, jeg har nemlig selv prøvet at gå med sådan en tå, pak den ind så godt du kan ellers bliver det en søvnløs nat hver gang tåen rører ved noget vil du fare op.
Og tag så på skadestuen når busser og tog igen kører i morgen

smerten bliver mindre om nogle dage men få det overstået, det lyder ikke som om den negl kan reddes desværre, så af med den

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-10-10 23:41

Jeg har foden oppe og så har jeg haft nogle ærter med et viskestykke om på foden men har taget dem af nu da det blev for koldt til sidst hehe..

Jeg tænkte nu også mere på natten, jeg er ved at være ret træt og jeg holder mig halvt om halvt vågen fordi jeg ikke vil komme til at hænge fast i sengetøjet.. Derfor jeg ville høre om der måske var noget jeg kunne sætte omkring eller sådan?.

Men jeg har ikke så mange muligheder så nu må jeg se hvad jeg kan finde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 23:45

Det behøver jo ikke være gazebind, en (ren) køkkenklud foldet i trekant kan vikles omkring og bindes så neglen bliver på plads i nat

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-10-10 23:48

Tak for svaret Nordsted1 og o.v.n .. Jeg ville gerne ha givet jer begge godkendt og så lidt højere point men de sidste 10 point jeg havde blev brugt til dette spørgsmål. Men mange tak for begge jeres svar..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 23:51

Tænk ikke på de point som ikke kan bruges til noget, god bedring og sov godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-10 00:02

Jeg ville nok prøve at komme noget ikke fnullrende på tåen og tage en strømpe på, så vidste jeg da nogenlunde at neglen ville blive til i morgen

Pøj pøj