/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Facebook
Fra : Teil
Vist : 1154 gange
100 point
Dato : 23-10-10 19:59

Jeg bruger ikke facebook, familien gør.
Og jeg ser hvor meget de lokkes ud i.
Derfor mit tip.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-10 20:03

Jeg er på Facebook og jeg spiller der ikke. Det er spillene der er problematiske og så længe man som jeg har sat begrænsninger på sin profil, så er det ikke det store problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 20:16

Ikke noget fjæsbog halløj her heller det er vistnok en tidsrøver og med de mange brugere et oplagt mulighed for at sprede skadeligt software, brugerne klikker jo på hvad som helst

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 20:27

Citat
brugerne klikker jo på hvad som helst

næh, nu må jeg altså lige komme på banen. Hvad er det for et udsagn ?

Hvor har du det fra ?

Jeg gider ikke læse om, at os der bruger facebook er omflakkende zombier, som har hovedet under armen- og ikke aner hvad vi laver

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 20:31

Tidsrøver- næh- jeg vil nok nærmere sige at det er Kandu.dk.

Jeg er een af de mange som dagligt følger denne side og jeg kan blive grebet af at finde et svar.

Så tidsrøver- det er vist ikke facebook for mit vedkommende og allerede der- bryder jeg med den fordom og myte , at facebook er en tidsrøver

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-10-10 20:35

Hvad er det for frygteligt hemmelige oplysninger man vil advare mod bliver sendt videre ?

Vores adfærd og interesser på nettet bliver jo kortlagt på rigtigt mange måder.

Hvis man føler man har noget man ikke for nogen pris vil have ud i det offentlige så er der kun en ting og gøre, hop af nettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 20:38

Citat
med de mange brugere et oplagt mulighed for at sprede skadeligt software
den her holder til gengæld hvis noget af mit første indlæg kan anfægtes

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 20:40

Citat
den her holder til gengæld hvis noget af mit første indlæg kan anfægtes

og ?? det kan slet ikke forekomme i dette forum eller hva ´ ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-10 20:47

Alle steder hvor der hentes og bringes filer / programmer / billeder......................er der mulighed for at snavs kommer med - og det er ikke endgang sikkert at budbringeren observerer det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 20:49

Citat
Alle steder hvor der hentes og bringes filer / programmer / billeder......................er der mulighed for at snavs kommer med - og det er ikke endgang sikkert at budbringeren observerer det.

Så snakker vi fornuftigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 20:50

Teil jeg driller dig bare

Jeg er på FB og er glad for siden... jeg har genfundet mange gamle skolekammerater og venner
Og selv om jeg ikke snakker med dem dagligt - der kan faktisk gå måneder imellem - så ved jeg hvor jeg lige kan finde dem igen

Jeg har lavet mine indstillinger på siden, så der ikke kan snages for uvedkommende, og selv om de
kunne, så ville de nok blive frygtelig skuffede, jeg er et styk helt alm. dansk halvkedelige damemenneske

Jeg spiller ikke på applikationssiderne, der findes andre mere sikre spillesider, så hvorfor løbe en risiko

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 20:53

Citat
Jeg er på FB og er glad for siden... jeg har genfundet mange gamle skolekammerater og venner

Se det er jeg med på Nordsted1. Jeg skal imorgen mødes med et hold af dem som jeg er blevet uddannet sammen med. Flere af dem fundet på facebook.
Vi skal planlægge vores jubilæum til foråret, det er da herligt ikk´ ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-10 20:54

Teil

Hvorfor dette spørgsmål ?

Du fik jo "fuld skrue" max pointi dit tip.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 20:54

Der er da ingen som gider hacke Kandu og lægge skadelig kode her vi er vel ikke mere end højst 100 brugere.
Nej det er de steder hvor der kommer mange brugere og dermed chance for at inficere mange computere at banditterne forsøger og ofte får held med at plante noget skidt som kan komme hjem på brugernes computere og ofte uden at brugeren opdager det før det er for sent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 20:58

Citat
Jeg er på FB og er glad for siden... jeg har genfundet mange gamle skolekammerater og venner
vil du dermed påstå at du ikke ville have været lige lykkelig/ulykkelig, som hvis du ikke havde en profil der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 21:01

Citat
vil du dermed påstå at du ikke ville have været lige lykkelig/ulykkelig, som hvis du ikke havde en profil der

Det er faktisk et svært spørgsmål, men jeg vil sige, jeg er blevet rigere af at have genfundet flere gamle skolekammerater/venner... f.eks fandt jeg en helt i New Zealand... ham havde jeg sgutte bare lige fundet hvis ikke det var på FB

Ans

Citat
Hvorfor dette spørgsmål ?

Fordi jeg driller ham i hans tip-- vil jeg tro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-10 21:02

Citat
Der er da ingen som gider hacke Kandu og lægge skadelig kode her

De "gamle" brugere har lært at holde sig fra de "skadelige" koder her på kandu.

Det ved de af erfaring

Og jeg er ikke en af dem der lader mig lokke, men har tidligere læst, hvad det kan føre til.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-10 21:20

Og jeg er himmel henrykt for facebook for jeg havde mistet forbindelse med familie i USA og i Australien men har genfundet dem på Facebook. Endvidere har jeg fundet en kær veninde som jeg ikke har haft forbindelse med i 30 år. Vi sås for 14 dage siden og tog med det samme tråden op fra for 30 år siden. I dag er jeg i ugentlig kontakt med familien i USA og i Australien og det er jeg dybt taknemmelig for.

Så et stort hurra for facebook.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-10 21:27

Det er i det hele taget risikabelt at bevæge sig på internettet.................. så slut med det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-10 21:47

Jeg bruger Google, når jeg ikke kan huske hvad jeg selv har skrevet ........................ mailer bare over there og får et resumé.
FaceBook tør jeg ikke - tænk hvis alle pigerne fra gammel tid finder mig og vil mødes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 21:53

Citat
Det er i det hele taget risikabelt at bevæge sig på internettet
sludder og vrøvl men man bør tænke sig om og ikke klikke på hvad som helst, her om hvordan vi kan opdrage børn til en mere sikker færden på nettet, også godt for fjæsbog brugere at læse: http://borger.itst.dk/sikkerhed/gode-rad/sikker-surf-10-tips

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 21:54

Citat
FaceBook tør jeg ikke - tænk hvis alle pigerne fra gammel tid finder mig og vil mødes

Eyvind du giver dem bare et billede af dig selv - uden tænder og hår, så hører du ikke mere fra dem

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-10 21:56

Hold da kæft hvor kan man kloge sig - hvad skulle vi dog gøre uden jer til at fortælle alle os andre at vi skal tænke os om..............

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 21:56

Citat
Teil

Hvorfor dette spørgsmål ?

Du fik jo "fuld skrue" max pointi dit tip.

Og som nordsted1 siger, hun driller.

Men alle disse applikationer, de bliver flere og flere ser jeg.
De kræver tilladelse at hente personlige oplysninger fra facebookprofilen for
at komme videre med dit og pjat.
De unge mennesker i familien deltager med stor glæde i alt nyt der dukker op.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-10 21:57

sikke et uføre vi var kommet i på internettet..............

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 21:58

Citat
FaceBook tør jeg ikke - tænk hvis alle pigerne fra gammel tid finder mig og vil mødes.

Den kan jeg godt lide, ja tænk hvis- og hvad kan det dog ikke føre med sig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 21:59

jo bentjuul du har ret.

Jeg er ude efter en cracking code til et program.
Resultat: syv trojanere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 22:00

Citat
Den kan jeg godt lide, ja tænk hvis- og hvad kan det dog ikke føre med sig

Ja uha, tænk hvis der dukker flere afbetalingsbørn op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 22:01

Citat
De unge mennesker i familien deltager med stor glæde i alt nyt der dukker op.

På et tidspunkt bliver de også trætte af det... både FB og virus...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 22:04

Afbetalingbørn... den var ny

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 22:05

det ord blev opfundet i de glade 60-ere

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-10 22:07

skægt ord Teil

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 22:11

Citat
De unge mennesker i familien deltager med stor glæde i alt nyt der dukker op.

Ja, det er dog dejligt. Tænk en verden, som de er blevet en del af. De opfatter sig ikke længere som en den del af søndreomme, men som en del af hele kloden

Herlige unge mennesker - som indtil videre er uden frygt (i hvert fald de fleste af dem) som har interesse i at udforske verdenen.

Godt at der er nogen til at passe på dem, og guide dem - men begræns dem ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 22:13

Vores barnebarn, en knægt på 8, sagede forleden.
Jeg er kun på sider der ikke har virus, når han leder efter nye spil.

Det er jo ok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-10 22:15

Nu vil jeg sige godnat, falder i søvn med kryds og tværs.
Tak for en hyggelig sludder her.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-10 22:15

Citat
Vores barnebarn, en knægt på 8, sagede forleden.
Jeg er kun på sider der ikke har virus, når han leder efter nye spil.

Det siger jo alt., en knægt på 8 er allerede bevist om den slags.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 22:34

Det var sjovt at se ungerne sidde og spille på pjuteren da de var små, de spillede på en helt anden måde end jeg

Jeg var hunderæd for at dø i et spil... de skøjtede bare igennem

Nat nat Teil

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-10 23:00

Mit yngste barnebarn på 6 år har sit eget logind på min maskine og kors hvor hun skøjter rundt på nettet, godt beskyttet af antivirus og spamfilter og med hyppige virusscan.

Og Det ældste barnebarn lærte mig lige hvordan jeg skal bruge min Wii maskine. Ja de unge kan det der.

Jeg glæder mig til de kommer på facebook.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 23:08

Granner01.... er der noget mere irriterende end at man sidder og grubler over et spil, og der så kommer sådan en lille møjunge der lige skal kikke med, og i løbet af ingen tid har puffet en ned af stolen og selv har overtaget spillet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-10 01:03

En gang imellem er det irriterende at de kan klare det bedre end mig, men jeg trøster mig med at de nok skal klare sig når de er voksne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-10 07:25

Citat
Vores barnebarn, en knægt på 8, sagede forleden.
Jeg er kun på sider der ikke har virus, når han leder efter nye spil.

Det siger jo alt., en knægt på 8 er allerede bevist om den slags.

Det kan han jo ikke vide, har han åbnet porten så kan det være forsent.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-10 07:47

Eyvind .. De er nu slet ikke så tossede alle de der 'gamle' piger :)
--
Kandu, FB , google, youtube, skyrock, netbank osv.
det er så sammenflettet at risikoen er den samme alle steder..
Man vælger selv men sund fornuft og bevågenhed..
lige nu ser jeg 4 reklamer på denne side..
Hvem kender deres regler om personlig beskyttelse, og hvad de leve af disse reklamer..
Jeg gætter at den største indtægt er at videresælge information !!
Ganske som alle andre steder..
Internet er ikke farligt, livet er!
Krig motorveje kviksølv hussvamp ældrepleje orkaner aids..
Man kan beskytte sig mod meget, og risikoen for at får et fly i hovedet, er minimal,
men det kan ske !!
Jeg har det fint med FB og har ikke noget at skjule,(Det er i hvert tilfælde ikke opdaget endnu)..

Og forresten Eyvind .. Jeg skal hilse fra købmanden og sige:
Du har næsten ikke mere shampoo, så han har lagt de sædvanlige 10ml til side til dig :))

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-10 07:53

Citat
lige nu ser jeg 4 reklamer på denne side..

Jeg ser ikke én reklame her.
God søndag til alle der lever livet farligt her på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-10 09:23

Tak Natmaden - jeg havde helt glem hvor det var jeg plejer at købe det.
Det er godt at vi har FaceBook.
Bare man dog kunne købe i 5 ml. flasker, for det kan ikke holde sig mere end 2 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-10 09:39

Ps. Der er altså kun to reklamer > en dejlig pige uden tøj på og en spillereklame som dog vises tre gange på siden.
(Det er nok noget andet i andre ser)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-10-10 10:54

Nul 'klamer her

Bruger Simple Adblock http://simple-adblock.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-10 15:34

Gud Eyvind, det må være dyrt at blive klippet, tager barberen for en sattelitklipning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-10 16:00

Satelitklipning kender jeg ikke noget til...................................frisøren kalder det findeløn.

Men ellers har jeg købt sådan et dyr som min kone bruger til at køre ræserløb hen over mit hovede.
Hun tager 100 kr. hver gang, og det er hende der bestemmer hvornår jeg er blevet "langhåret".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-10 23:16

Jamen sattelitklip er en gang rundt om månen Og det er en dyr fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 25-10-10 07:43

Tak for svaret bentjuul.
Det blev terningen der afsluttede