/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton tager fejl
Fra : ara
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 23-10-10 19:07

Hej.

Jeg har lige taget en scanning af pc'en med norton.
Nu siger den at der er virus i en af mine exe filer som jeg starter et program med.

Den fjerner filen men så virker programmet jo ikke mere.

Kan man ikke "fortælle" Norton at filen er ok.

den skriver - Backdoor.Trojan

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-10 19:19

Nu er det jo ikke sikkert at norton tager fejl, prøv lige at teste filen her:
http://virusscan.jotti.org/en

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 19:30

Fint link du gav EXTERMINATOR.

Jeg scannede filen og 3 programmer skrev "Backdoor.Win32.Hupigon.kxbq".

Resten sagde at den var ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-10 19:46

"Resten" kommer nok fra Kina

Skynd du dig blot at slette HELE det program....

Det er sikkert et du har fundet via fildeling....

Er du heldig er der ingen skade sket - endnu

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 19:48

Det er et program jeg har haft omkring 2 år. Bruger det 2-3 gange om ugen og aldrig haft problemer med det.

Kan der pludselig opstå virus i det?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-10 19:52

hvor sikker er du selv på filen?

det lyder lidt som om det er en loader til et spil eller program man har "lånt" og så er det meget sandsynligt at filen ikke er helt ren.

Jeg ville overveje en scanning for spyware
hent superantispyware --> installer --> opdater --> genstart i fejlsikret og scan

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 20:15

Har superantispyware og den siger at filen er ok.

Jeg har godt nok ikke gjort det i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 20:22

Hvis du har haft programmet i et par år og du ikke har haft problemer er det jo nok en falsk/positiv.

Har du prøvet at geninstallerer programmet? og jo du burde kunne fortælle Norton at den skal holde snitterne væk fra den fil, det kan Avast da, jeg har et par vbs som det ikke syntes om...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 20:30

Det var jo også det mit spørgsmål gik på.

Hvordan fortæller jeg Norton at filen er ok?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 20:42

Nu kender jeg ikke Norton men søg efter noget med udelad, er det egentlig på dansk?
(omit, eller noget der ligner, efter google oversæt) det må være i Settings

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-10 20:43

Du skriver at du har haft filen i et par år, så er det jo højst tænkeligt en false positive du er stødt på
Den ville jeg da helt klart rapportere og så lade symantec kigge nærmere på filen
https://submit.symantec.com/false_positive/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 20:44

How to exclude specific drives, folders, and files from being scanned
http://service1.symantec.com/Support/nav.nsf/docid/199829164436

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 20:45

problemet er at Norton ikke tillader at jeg starter filen op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-10 20:46

Citat
så er det jo højst tænkeligt en false positive

http://www.f-secure.com/v-descs/backdoor_w32_hupigon.shtml

mon dog

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-10 20:47

1.Open Norton Internet Security or Norton AntiVirus.
2.Select Options
3.Select either Norton Internet Security or Norton Antivirus
4.From the left pane, select Exclusions.
5.Locate "Which disks, folders or files to exclude from risk scanning", select New.
6.Browse to select the drive, folder, or file to exclude and click OK. Be sure to select "Include subfolders" if selecting an entire folder.
7.Click OK and exit the program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-10 20:49

Citat
problemet er at Norton ikke tillader at jeg starter filen op.

Du kan jo læse hvorfor

Det er garanteret en modificeret exe-fil hentet på nettet - eller

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 23-10-10 21:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 21:19

Velbekommen, håber så at det kun er en falsk/positiv