/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dokumenter
Fra : Nul7
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 23-10-10 12:49

Så roder jeg igen.
Køre win 7 64bit. Jeg sidder her og renser min pc. og så, finder jeg:
I stifinder under biblioteker er der en mappe (icon en hvid side) der heder dokumenter, når man åbner den, vises der hvad der er blevet åbnet igennem tiderne (meget lange tider) meget fin, - men fylder de ikke udnødvendig? Når jeg sletter dem fjernes de fra rodmappen i arkivet.
Kan nogen forstå mig og give mig en fornuftig, eller bare en forklaring om hvad der er klogest at gøre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 13:01

Hvor meget det fylder kan du se hved at højreklikke mappen - egenskaber. Der vises hvad det fylder totalt.

Jeg mener ikke det fylder alverden, men er blot henvisninger til de seneste åbnede dokumenter, som kan være en nyttig funktion. Jeg selv bruger den dog aldrig. Jeg har efterhånden vænnet mig til at bruge Søgefeltet i menuen start. Det går så hurtig med at finde det man søger ved blot at starte med at skrive filnavnet eller dele deraf. Straks foreslås noget og det er meget tit det rigtige. Så er det bare at klikke på det rigtige og du er straks ind i dit dokument eller hvad du nu søgte efter

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-10 15:27

Jeg kører selv Win7 64 bit og den mappe der hedder dokumenter den havde vi også i eks. XP.

Det er en genvej til dine dokumenter og det er en service til dig så du ikke skal lede efter mappen hver gang du skal bruge et dokument.

Mappen er nøjagtig den samme som ligger i dokument og settings, så du kan ikke slette den for du har ikke dobbelt af dokumenter, du har kun en af hver. Maskinen kan bare finde det dokument fra 2 steder. Så sparer maskinen plads for dig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 15:28

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-10 17:47

Det er fordi Stifinder i Windows 7 viser Biblioteker i stedet for mapper som de tidligere Windows versioner gjorde, hvis du åbner biblioteket Dokumenter (den hvide ikon) så ser du mappen Dokumenter + undermapper og mappen Delte dokumenter + undermapper, der er samme visnig med bibloteket Musik, Billeder og Videoer, altså det er en slags genvej til Dokumenter og fylder næsten ingenting, hvis du sletter eller skjuler den genvej så vises Dokumenter slet ikke i Stifinder
underlig måde den Windows er skruet sammen på

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 25-10-10 09:48

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-10 10:13

Selv tak du.