/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvilken termostat blandingsbatteri???
Fra : heseda
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 23-10-10 09:34

Hej. Vores brugser blandingsbatteri er blevet utæt. 12 år gammel (Grohe).

Jeg kan se at Silvan har et nyt til 196,-
http://viewer.zmags.com/publication/84f198fd#/84f198fd/4

og Bauhaus har også et til kr. 299,-.
http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_43-DK.htm#/5/

Hvilken skal jeg købe????

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-10-10 09:40

Det kan ikke betale sig at købe de billige, da nogle, somer fremstillet i østen, afgiver tungmetaller og andet godt. Et godt mærke er f. eks. Damixa. Det koster noget mere, men er af bedre kvalitetog afgiver ikke tungmetaller og så det holder også længere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 09:49

Vi har et Damixa der indtil videre har holdt i over 20 år... de har dem i Bauhouse til ca 600 kr (har lige set det)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-10 09:54

De har det også her, endda billigere

(og hvis skidtet går i stykker kan man købe reservedele)

http://saninetto.dk/leverandoerer/damixa/brusearmatur/919-damixa-tmc-termostatbatteri

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-10-10 10:04

Der er en grund til at du har haft dit blandingsbatteri i 12 år, og det er, at du har købt kvalitet dengang. Grohe er et godt mærke. Levetiden er i øvrigt afhængig af mange ting ud over brugen af det. F.eks. hvor meget kalk I har i vandet.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 23-10-10 10:05

Nordsted1 -:
Gad vide om det er den samme som Silvan har:
http://viewer.zmags.com/publication/84f198fd#/84f198fd/1

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-10-10 10:11

12 år til et grohe er for lidt. Prøv og gå pakningerne efter og få fjernet kalken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 10:16

Heseda.... hvis det er det på side 5,er det ikke det samme (jeg kan nu heller ikke se hvilket mærke det er?)

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 23-10-10 10:20

Nordsted1:
Nej det er på forsiden (Damixa), men jeg kan se det ikke er det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 10:37

Heseda... det er da den samme, jeg kan i hvert tilfælde ikke få øje på forskellen

Der kan være forskel på pakningen... hvis den ikke er keramisk, kan den komme til at dryppe på et tidspunkt, men det kan man selv skifte

Kommentar
Fra : flvin

Dato : 23-10-10 11:11

Køb den du føler for... ville nok selv købe grohe eller oras..
har oplevet at grohe var utæt 2 dage efter montering men der var ingen sure miner.. jeg fik bare et nyt..
men tror det kan være hip som hap...

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 23-10-10 13:33

Tak for svaret Nordsted1. Jeg har købt.

Kommentar
Fra : 1664

Dato : 23-10-10 21:02

Det er det samme og det beste til prisen