/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ccleaner
Fra : Nul7
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 22-10-10 15:53

Når jeg bruger ccleaner til at rense og reparere min pc. så spørger den mig om jeg vil gemme et kopi af det jeg sletter, - hvis så, jeg har gjort noget forkert hvordan kan jeg så geninstalere det i kopien?
Jeg har en farlig masse af VFO filer og nogle der heder ´eula´ samt install - dll.
De skulle gerne slettes.

Hej

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-10 17:10

det er registeringsdatabasen den spørger om du vil gemme en sikkerhedkopi af inden du sletter det forslået. For at indlæse en sådan kopi skal man ind i registeringsdatabasen, men hvis der er slettet for meget så kan man ikke indlæse windows og så er skaden sket og så skal man geninstallere windows.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 22-10-10 17:42

Jamen! så er det jo noget farligt legetøj, hvis man ikke er sikker på om det er noget man kan undvære.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-10-10 17:54

Du opretter en mappe og kald den foreksempel fra Ccleaner. I den mappe gemmer du det du vil slette fra Ccleaner. Hvis du vil genoprette igen så højreklik på den gemte fil og vælg genopret.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-10 19:47

Med programmet Acronis eller Ghost som begge ligger på Hirens bootCD
http://www.hirensbootcd.net/ kan du lave ægte backup.
nederst > Hiren's BootCD 11.0

Du kan lægge en kopi at dit C: drev (windows) på en anden partition og så ved hjælp af hirens bootCD - hente den tilbage som den var da du gemte.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-10-10 04:13

brug Wise Registry Cleaner
den er IKKE så forvirrende som CC
og kan det samme_ + en anelse mere sikker + gratis
---
Citat
Acronis

den må jeg lige prøve
det ser ud til den bare_ KAN det, DER

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-10 08:33

Ccleaner er helt ufarlig at bruge - Alt andet er noget vås!!

Har brugt Ccleaner i årevis, uden at gemme backup af registreringsdatabasen, og har aldrig haft problemer!

Ccleaner er i skrivende stund downloadet over 400 millioner gange - Det ville det næppe være hvis det var 'farligt'! Og det scorer højt i test, selv overfor de bedste betalingsprogrammer med samme funktioner

At blande Acronis eller Ghost ind i en diskusion op backup af registreringsdatabasen???
Hvorfor ikke købe en ekstra harddisk til den lille backup, og så leje en bankboks til at gemme den i?
Evt. 2, hvis den ene bank skulle brænde ned! (IRONIIKON!)

I øvrigt gemmer Ccleaner ikke det slettede når man bruger Renser-funktionen, men sletter det du har markeret på listen, helt!

Det er kun ved Register-funktionen at du får tilbudt at tage en backup af registreringsdatabasen, en funktion jeg selv har fjernet i Indstillinger --> Avanceret, hvor man fjerner et flueben!

Brug du trygt Ccleaner, men kig lige på listerne hvad du har markeret!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 09:06

Kan tilslutte mig til dogvillestar ang. ccleaner, har os brugt den i flere år
og har aldrig observeret nogle problemer, jeg gemmer heller ikke når der
ryddes op i registreringsdatabasen, det er så'n set kun tomme og
ubrugelige nøgler/indgange der slettes, de kan ikke bruges til noget.

Hvis du nu vil gemme disse oplysninger fra reg.databasen kan du gendanne dem
ved at starte i fejlsikret tilstand og dobbeltklikke på dem og vælge ok til at flette
dem ind i reg.databasen igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 11:03

er også fuldstændig enig med dogvillestar. Jeg har også brugt den i evigheder uden den nogensinde har fejlet. Jeg har aldrig taget en backup når regedit blev renset. Og jeg kører med standard indstillinger. Kører den som regel lige et par gang hver gang for at være sikker på at alt er væk.

Jer er faktisk også af den type der selv sidder og ændrer/sletter direkte i nøgleværdierne i registrerings databasen, uden at det nogen sinde er gået galt.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-10-10 12:00

ja den er rigtig go der er for øvrigt kommet en ny version
http://www.filehippo.com/download_ccleaner

dog forsvinder alle mine lok ind ..selv om jeg ikke har markeret cookies, men den kan anbefales
alligevel ,nok en fejl 40

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-10 12:21

Du kan i indstillinger > cookies vælge dem du vil beholde, hvis de stadig forsvinder er det en indstilling i IE

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 23-10-10 12:32

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar