/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ukendt avi format
Fra : Formand1
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 09-05-03 18:57

Hej alle

Jeg er kommer i besidelse af en video fil med endelsen .avi - Det er, som mange sikkert er bekendt med endelsen divx film har. For at kunne se dem skal man så installere et divx codec for at få det til at køre. Så langt så godt, jeg har selvfølgelig installeret det nyeste codec Divx bundle 5.0.2 - men det virker ikke !!! Windows genkender filen og viser ikonet for medieplayeren men når jeg så vil afspille i medieplayer så prøver den at hente et codec, men forgæves. Den skriver ar der er et ukendt problem!!!

Er der nogle der har haft samme problem eller ved hvad der kan gøres ???

Hilsen Formanden

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-05-03 00:38

Hej

Prøv med DivX TM Codex player, som du kan læse mere om og downloade en gratis version via:

http://www.divx.com/software/

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : soll

Dato : 10-05-03 01:28

det kan være plugins til din media afspiller du skal instaler så kan den soille de avi filer jeg hade samme problem med min.

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-03 01:49

Der er (heldigvis eller desværre - alt efter temperament) rigtig mange forskllig måder at kode film og lyd på, men heldigvis er der velige mennesker der har samlet en bunke codecs i en pakke (når MS mediaplayer nu ikke selv vil) der er nem at installere:

ftp://ftp.freenet.de/pub/.disk0/filepilot/windows/multimedia/Nimo50Build8.exe

Go' fornøjelse - håber filmen er god. Ellers vil du helt sikkert få glæde af nimo

Godkendelse af svar
Fra : Formand1

Dato : 11-05-03 15:32

Tak for svaret MouseKeeperX.