/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katten tisser i sofa
Fra : timeglas
Vist : 838 gange
300 point
Dato : 22-10-10 10:38

Hej

Har haft en killing på 4 mdr. i en måned nu og den har indtil videre altid gået ud i bakken når den skulle tisse. Men nu er den begyndt at tisse i sofaen. Jeg har prøvet at løbe ud i bakken med den når den var lige ved at skulle til det. Jeg bruger træpiller i bakken og den bliver skiftet ofte dog har jeg lige skiftet over til træpiller fra bauhaus der koster halvdelen af hvad dyrehandlens gør.
Hvad gør jeg?
ps. den er ikke kastreret indnu.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-10-10 10:46

Katten bryder sig ikke om de billige træpiller.
Det er billigere at skifte tilbage til de dyre træpiller end at skifte sofa.
Nogle katte er ret sarte mht. ændringer i deres hverdag.
MVH Akle

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-10-10 11:09

Men det jeg ikke forstår er at den laver stort i bakken, det er kun tisseriet der skal gøres i sofaen?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 22-10-10 11:11

den skal kastreret nu ellers stopper den ikke. har selv en han kat der gjorde det samme

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-10-10 11:14

Men den er fra 10.juni.2010, så er det ikke for tidligt?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-10-10 11:28

Citat
Men den er fra 10.juni.2010, så er det ikke for tidligt?

lad den blive mindst 1 år, ellers er køns-organerne ikke færdig udviklet
og katten kan komme til at døje med urin-sygdomme

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-10 12:53

Jeg synes denne beskrivelse fra kattens værn, er en god vejledning.

Jeg kan i hvert fald ikke gøre det bedre. Min nye hankat blev kastreret 5 mdr. gammel efter dyrlægens anbefaling. Jeg har ikke haft problemer med markeringer og heller ikke at han besørger andre steder.
Jeg har købt noget meget dyrt kattegrus, som så tilgæld ikke lugter af meget, når jeg bare tager klumperne hver dag.
Kattegruset har jeg købt hos dyrhandleren og det kan godt betale sig i forhold til det billige.
Vitakraft- Compakt

Men kig lige her:
http://www.kattens-vaern.dk/assets/adfaerdsproblemer.pdf

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 22-10-10 15:46

Jeg vil anbefale at bruge molergrus i bakken, det kan købes i Fakta, og er ret billigt. Med v.h. K.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 22-10-10 16:31

Mange katte bryder sig ikke om at bruge træpillerne, det er for unaturligt for dem.

Mange katte foretrækker at have to bakker, en til at tisse i og en til at lave stort i.

Det hjælper ikke mod urenlighed at få kastreret katten, selv om det godt kan foretages nu, kastrering vil blot minimere risikoen for, at katten begynder at strinte-markere når den bliver voksen.

Fysisk sygdom skal udelukkes som en mulig faktor til urenligheden:
Urinvejsinfektion vil mange gange medføre, at katten vælger at tisse andre steder end i bakken.

Men hvis urenlighed er kommet i forbindelse med skift til en anden slags piller, så kan du sikkert godt gå ud fra det er årsagen.

Forsøg med noget almindeligt kattegrus.

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 22-10-10 18:48

Jeg havde samme problem med min killing. Han blev neutraliseret, men det virkede ikke. Jeg anskaffede bakke nr. 2, så han havde en til stort og en til småt. Siden han han ikke gjort det.
Jeg bruger den klumpende grus fra rema 1000.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 25-10-10 11:06

Tak for svaret dova.