/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk vil ikke lukke?
Fra : cristian2
Vist : 848 gange
40 point
Dato : 21-10-10 17:45

Jeg har tilsluttet min eksterne HD via usb. Når jeg vælger "Eject Hard Drive USB" siger den: "This device is surrentliy in use. Close any programs or windows that might be using the device, and then try again."

Men selvom jeg lukker alle programmer, bliver den ved med at komme med meddelelsen. Jeg kan også høre på HD'en (LaCie) og se på dens lys at den stadig arbejder. Det bliver den ved med i uendelighed. Der er ellers intet galt med den. Den er på 500 GB og der ligger kun 40 GB på den.

Hvad gør jeg?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-10 17:57

Tryk Crtl-Alt-Del. Nu kommer du ind i job listen og kan stoppe din process.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 18:31

Eller hop lige ind og kig på en mappe - og ud igen .......................prøv så sikker fjernelse.

Et lille fif hvis du har flere USB drev siddende, og vil tage en bestemt ud.

wintasten + e = stifinder > h-klik på den du vil tage ud.
Ps. mine er altid navngivet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 18:33

Hovsa
wintasten + e = stifinder > h-klik på den du vil tage ud > vælg sikker fjernelse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-10-10 18:56

du kører vel ikke windows vista?
Ellers er det måske din antivirus der er igang med at scanne disken

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 20:18

Ja - vista laver det nummer her hos mig, at den ikke altid lige vil slippe sit tag.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 21-10-10 20:27

Jeg kører Windows7.

Jeg HAR prøvet at åbne en mappe og gå ud igen. Men selv når jeg genstarter uden at åbne x-tern hd, kan den ikke lukkes ned forskriftsmæssigt.

Problemet er at jeg allerede én gang har brændt en HD af (formentlig) fordi jeg ikke lukkede korrekt ned forinden.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-10-10 21:11

Citat
Problemet er at jeg allerede én gang har brændt en HD af (formentlig) fordi jeg ikke lukkede korrekt ned forinden.

Tog du da bare USB kablet ud? - Hvis ja, er der ikke noget at sige til - at den gik i stykker!

USB HD må først fjernes, efter OK fra "Sikker fjernelse" og lykkes dette ikke, bør man lade HD forblive tilsluttet til efter man har foretaget en normal lukning af PC'en. - Så kan den fjernes uden problemer og så kan du bare genstarte din PC.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-10-10 23:38

Citat
Problemet er at jeg allerede én gang har brændt en HD af (formentlig) fordi jeg ikke lukkede korrekt ned forinden.

Jeg kan med garanti sige at det ikke er derfor.
Sikker fjernelse slukker IKKE for strømmen, den afbryder kun al datatrafik.
Det eneste du risikerer er at miste nogle data hvis du ikke bruger sikker fjernelse, der sker ingen fysisk skade.

Hvilken antivirus bruger du og har du andre sikekrhedsprogrammer, det er højst tænkeligt et af dem der er problemet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-10-10 04:48

windows bruger sikkert disken til backup/eller den bruges til virtuel hukomelse. prøv at stoppe disse funktioner

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-10-10 10:10

Jeg bruger "Avast!" og "McAfee Security Scan Plus".

Men det bliver vel ikke mindre besværligt, hvis jeg skal slukke for sikkerheden hver gang jeg tilslutter x-tern hd - og huske at tilslutte den igen?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-10-10 11:09

CHKDSK

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-10-10 11:19

hvis du har sat VIS THUMPNAILS/ miniaturer, til i mappendstilling
kan det være derfor = hvis du har mange billeder

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-10-10 11:21

ellers kan du jo prøve CTRL+ALT+DELETE
der kan du se hvad der foregår
---
ellers se efter i din log, om der er fejl
start/ højreklik på denne PC/ administrer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-10-10 14:42

Prøv nu Crtl-Alt-Del en gang for alle for at se hvad der er i gang på pcen

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 40 point
Dato : 22-10-10 15:35

så den ikke

Citat
Dato : 21-10-10 17:57

--------------------------------------------------------------------------------
Tryk Crtl-Alt-Del. Nu kommer du ind i job listen og kan stoppe din process.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 01-12-10 07:33

Tak for svaret spam-free.