/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Værktøj mystik
Fra : winetaster
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 21-10-10 12:21

Værktøjet er ca. 1 mm tykt, og udstanset i metal.
Hvad hedder dette værktøj, og hvor bruges det ?

http://www.gratisupload.dk/download/50872/

mvh W.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-10 12:30

Udstandset shims,
nok ikke i maskin industrien hvor jeg var aktiv, men måske i elektronik branchen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-10 12:35

Sikker på at det er værktøj ?

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 35 point
Dato : 21-10-10 13:04

Jeg tror det er en nøgle til at skrue vingemøtrikker fast med ( det aflange hul)

Det runde hul er til at sætte en skruetrækker i for at fastspænde med kraft.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-10 13:13

En nøgle er ikke 1 mm tyk, kan da ikke overføre moment,

det er shims

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-10-10 13:17

Jeg har ellers alverdens gejl, som følger med når man skal samle fra Ikea o.lign steder, det er ikke andet end blik, men som lige er fremstillet til den bestemte opgave.

Når jeg kigger i gemmerne, undrer jeg mig også nogle gange over, hvad den dims nu lige blev brugt til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 13:42

Det kunne være et låseblik til at spærre for en aksel med en tværgående rørstift. Og hullet til at holde den fast.
Eller som Smuller 54 siger - et værktøj til at spænde en bestemt facon/tappe.

Ps. Den ligner noget jeg har set en gang.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-10 15:21

Jeg vil også gætte på at det er til vingemøtrikker, uanset godsets tykkelse overfører det mere momet end 3 ømme fingre.

Vingemøtrikker til optræk på ure har jo også flade blade, eller håndtag om man vil.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 21:11

Det er en øldåseåbner.

Bare spørg Eyvinds kone.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 23-10-10 08:32

Tak for svaret smuller54.