/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
fejlinformation !!
Fra : freddiemercury
Vist : 861 gange
300 point
Dato : 20-10-10 15:49

hejsa

jeg har lige købt enSony E Zylo w20i mobiltelefon.
sælgeren har informeret mig om at tlf. har 5 mb kamera og WIFI

det har den ikke, og spørgsmålet er nu om jeg kan sende den retur uden at skulle
betale noget for det.

jeg har også bedt om en flytning fra Telmore af mit gl nr. HVILKET jeg har fortrudt.

hvad gør jeg lige

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-10 15:56

- tilbage til sælger med mobilen, derefter bed Telmore om at annullere. De bliver glade...

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-10-10 16:01

jeg har købt den på en stander i et center i Vejle ved 3.dk
de står der ikke mere

måske kan jeg ringe til kundeservice om hvordan jeg sender den retur ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-10 16:03

Prøv lige at læs, hvad loven siger om fortrydelsesret.... har du navnet på sælger, ellers har du en dårlig sag

Citat
Ved et almindeligt køb i en butik har man hverken krav på returret, bytteret eller fortrydelsesret.
Hvis du har købt en fejlfri vare i en forretning, har du ikke krav på at få den byttet. En handel er som udgangpunkt altid bindende.

Mange forretninger giver som en ekstra service en eller anden form for fortrydelsesret, for eksempel op til jul. Det kan godt være, du er nødt til at acceptere et tilgodebevis, finde en anden vare i butikken, eller eventuelt betale en form for erstatning til sælgeren for at få lov at fortryde købet. Vilkårene kan fremgå af skiltning i forretningen eller af en tekst på faktura eller bon.

Hvis du mundtligt får et løfte om at varen kan byttes eller returneres, skal du få forretningen til at skrive det på faktura eller bon. De skal også skrive hvor lang tid bytte- eller returretten gælder.

Hvis du derimod køber en vare ved fjernsalg (postordre, nethandel eller lignende) har du i næsten alle tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Læs mere om fortrydelsesret

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-10-10 16:07

jeg har da heldigvis sælgerens navn på kontrakten

men vil 3.dk mon godtage det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-10 16:09

Undskyld jeg glemte linket, og nu kan jeg ikke lige finde det jeg brugte, men her er et andet - men det siger desværre det samme

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/fortryd?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 20-10-10 16:10

Citat
jeg har da heldigvis sælgerens navn på kontrakten

men vil 3.dk mon godtage det ?

Det er din eneste mulighed... og håb på de er samarbejdsvillige

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-10-10 16:26

det er sku for dårligt
står og prakker mig en telefon på, og jeg spurgte for at være sikker på at
der var trådløs net på

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-10-10 16:29

Du kan ikke annullere købet med mindre du har sælgers informationer/specifikationer på skrift, da det er dig der skal bevise at du har købt en vare der ikke svarer til forventningerne.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-10-10 16:31

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-10 16:35

Jeg håber det lykkedes for dig at få en anden tlf. du skal ikke regne med at få pengene retur.

Jeg kender en der lige har købt en bærbar, hvor sælger lovede at batteriet kunne holde i 4 timer..
det kunne ikke engang holde i en!!! han fik muligheden for at købe en anden bærbar... men der var det i en forretning, men nu har du jo navnet på sælger, så prøv at kontakt ham, helst så hurtigt, at han kan huske dig