/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
NAT guide til cisco 677
Fra : kennybear
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 09-05-03 16:45

Hvor kan jeg finde og eventuelt downloade en guide til NAT kommandoer til en Cisco 677 router? og det ska være en der er SÅ forklarende at det svarer til at lære at kravle for jeg aner intet om lige netop det. Har fundet ud af det har noget med det at gøre der er skyld i at jeg ikke kan sende/modtage filer over ICQ, Messenger osv. osv. jeg kan heller ikke få en FTP server til at virke, der er ingen der kan connecte

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-05-03 16:59

hej !
det har jeg osse problemmer med...men se her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/
hvis du bruger tiscali så er det 192.168.1.1 router adresse istedet for på cybercity 10.0.0.1
dit password der skal bruges til at åbne for den stå på det brev du fik iforbindelse med router.
eks skriv i kør i menuen start
telnet
open 192.168.1.1 (tiscali) eller open 10.0.0.1 (cybercity)
den spør så om password
....?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-05-03 21:14
Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 09-05-03 21:31

og så er der lige det med en cisco677
hvad så hvis man sætter den forkert og vil gerne have den resat som da du modtoge den
så gør du sådan her. vel og mærket hvis det er cybercity der er tale om

-------------------------------------------
set nvram erase
write
reboot

----------------------------------

set ppp wan0-0 ipcp 0.0.0.0
set interface wan0 down
set interface wan0-0 close
set interface wan0-0 vpi 0
set interface wan0-0 vci 35
set interface wan0-0 open
set interface wan0 up

set password exec cisco
set password enable cisco

set dhcp server enable

set ppp wan0 login dummy
set ppp wan0 password dummy

set dhcp server pool 0 dns 212.242.40.3
set dhcp server pool 0 sdns 212.242.40.51

set nat enable
write
reboot
-------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-05-03 22:31

Nå men nu virker FTP serveren da, ICQ og Messenger kan jeg stadig ikke få til at virke

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-05-03 23:00
Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-05-03 23:37

Jeps det har jeg og jeg har også brugt de ting der står ang. ICQ, men det virker tilsyneladende ikke hos mig, har en mistanke til at der måske er nogle entries der indeholder 0.0.0.0 i stedet for min WAN ip, kan det være det mon?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-05-03 01:50

kennybear > ja du siger det selv det er nemlig det du skal.
men det betyder jo at din sikkerhed ryger sig en tur
du skal sikkert forwarde dine port indstillinger i tcp/ip

jeg kan huske at der var noget om at adsl og icq ikke rigtig kunne arbejde sammen men,men der var også noget om at hvis man brugte en af de gamle icq programmer så fungere det

Godkendelse af svar
Fra : kennybear

Dato : 16-05-03 15:56

Tak for svaret technet. Det var lige det jeg stod og manglede, dog er der lidt problemer med ICQ endnu, men det er ikk værre end at jeg bare lægger tingene til FTP i stedet for.