/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
moms regler inden for EU
Fra : bruuno117
Vist : 1443 gange
200 point
Dato : 20-10-10 10:46

Min lillebror har kig på en fiske bowle, der er til salg på en hjemmeside i england. Han kan spare næsten 50% ved at købe den der, men vi er kommet lidt i tvivl om reglerne. Jeg har selv købt ting i tyskland og england før uden problemer med tolden, men det har altid være mindre beløb, og jeg er kommet i tvivl om der er en øvre grænse, hvor toldene slår til? Så hvis der er en der kan slå reglerne fast, ville det være rart. Det drejer sig for resten om indkøb for omkring små 300 pund.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-10 10:48
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-10 11:48

Citat
I forbindelse med internetkøb i andre EU-lande gælder følgende:

For virksomheder med et årlig salg til danske købere under 280.000 kr. skal national moms opkræves. F.eks. ved køb af varer fra et firma i England, hvor det årlige salg til danskere er mindre end 280.000 kr., skal der opkræves britisk VAT (moms).

For virksomheder med et årligt salg til danske købere, der overstiger 280.000 kr., skal dansk moms opkræves. F.eks. ved køb af varer fra Amazon.co.uk eller andre firmaer, hvor det årlige salg til danskere er mere end 280.000 kr., skal der opkræves dansk moms.

Virksomheder med en omsætning over 280.000 kr. om året til danskere skal momsregistres i Danmark.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137523&vId=201903&i=4#i137523

Som jeg læser det kommer det an på om "hjemmesiden" sælger for mere eller mindre end 280.000 kr. om året til danskere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-10 12:01

Rent bortset fra momsen trives fisk altså ikke i en bowle.

Brug den til punch istedetfor...........halvt vodka og halvt saft.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-10-10 20:04

det er en 100 liters bowle, så de skal npok få det godt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-10-10 21:51

Ja du slipper ikke fra momsen. Måske lidt midre i England.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-10-10 08:50

Dit spørgsmål er lidt rodet.
Moms er ikke det samme som Told.

Du kan købe varer i EU uden at blive pålagt TOLD.
Det er feks ikke smart at købe varer i USA, idet disse pålægges Told.
http://www.shopudland.dk/ToldogMoms/USAToldogMoms/tabid/86/Default.aspx
Fandt et link her.
Og en guide hos SKat her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Mht. moms er det sælgers ansvar at pålægge den. Så hvis den ikke er pålagt, så skal du ikke betale den.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-10-10 08:52

...med moms mener jeg den Danske moms og ikke VAT.
Så det regnings beløb du får oplyst, er det du skal betale (Når du har skrevet at varen skal leveres til DK)

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-10-10 09:12

For år tilbage kunne man få momsrefusion, når man bragte varer fra f.eks. Tyskland. Det er afskaffet, således, at man betaler den moms der opkræves i det land varen er købt. F.eks. kan man spare nogle få procent moms ved at købe i Tyskland. Til gengæld kan man købe al det man vil uden værdigrænser. De samme regler gælder i princippet også ved internethandel, dog åbenbart med ovennævnte undtagelser fra ans.