/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
champix
Fra : Disi
Vist : 1071 gange
50 point
Dato : 20-10-10 10:15

Jeg får champix i dag og forventer mig meget af dem.
Jeg er den eneste der snart ryger i min familie og venne kreds.
Føler jeg er parat allerede få dage til bage begyndte min mund at svige lige som jeg havde røget pibe sved og ubehag på tungen.Add
Men min morgen smøg bliver svær at undvære.
Jeg er Kvinde på 44 år der har røget siden jeg var 15.
En er død af "Kold" og en anden familiemedlem sidder med Ilt pga.lungesygdommen kold.
Er her nogen der har prøvet champix eller overvejer det ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-10-10 10:16

Citat
lungesygdommen kold.

Det hedder KOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-10 10:42

Jeg kender til to der har brugt Campix.... det er yders effektivt, men der skal stadig meget viljestyrke til under alle omstændigheder

Begge ryger igen idag

Det gør det muligvis nemmere for dig, at du ikke har mange rygere omkring dig... så pøj pøj med rygestoppet

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-10-10 11:38

Citat
Champix hjalp 44% af patienterne med rygestop efter 12 uger, og efter 40 uger efter afslutningen af forsøget var 23% af patienterne stadig røgfri.

taget fra :http://www.detdigitaleapotek.dk/champix.php

endnu et rygestop middel...ikke andet end, endnu et produkt som vi kan bruge vores penge på

men det kan da godt være at du er een af dem som hjælpes.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-10 15:03

Jeg har selv prøvet champix, og det var for mig et godt alternativ, tænkte jeg.

Det fungerer godt, god blød opstart.

Men som Nordsted skriver, så kræver det alligevel en viljestyrke på det psykologiske plan.

Det tager afhængigheden, rent fysisk, uden at man bliver afhængig af andre nikotin præparater.

Men når man har været "gift" med en god ven i mange år, så hjælper det ikke på vanerne. Eks. der hvor man plejer, efter at have knoklet i haven, at sætte sig med en smøg. osv osv.

Det kræver derfor stadig, at man virkelig har taget en beslutning om at nok er nok.

Jeg er desværre begyndt igen, da jeg startede min ferie- hvor der var vanerne ikke de samme.

Held og lykke med rygestoppet

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-10-10 15:54

Det er jeg da ked af at høre at i er faldet i med at ryge igen
Hvor længe holdt dit ryge stop ? og tog du mange Kg på ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-10 16:12

Citat
Hvor længe holdt dit ryge stop ? og tog du mange Kg på ?

Altså - fra slutdato,( i behandlingen) røg jeg en gang imellem- alligevel. Ny slutdato osv.

Men sådan cirka 3 mdr. før jeg begyndte i det små igen. Fra start til jeg røg ligesom jeg plejer gik der ½ år.
Kroppen husker hurtigt nikotinniveauet igen. Og den vil skrige indtil den når det gamle stadie.

Mange vanecigaretter er dog overstået, og jeg kan sagtens klare en del dag på arbejdet uden.

KG ??? aner ikke hvad du taler om - men det kom på 5 kg, men det var også nok for mig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-10 17:22

Gode råd, for at komme i gang og om ikke andet at nedsætte forbruget:

Bestem dig for kun at ryge udendørs. ( Det er temmelig mange smøger, som man undgår, når man lige skal se en film færdig osv)

Det er en dejlig oplevelse, at hjemmet ikke lugter af nikotin, og det bliver man "afhængig" af.

Vask alle gardiner og puder og tæpper- så er du helt færdig med at ryge indendørs bagefter.

Selvom jeg ryger som jeg plejer- skal det lige siges, at det gør jeg alligevel ikke helt- for jeg efterlever ovenstående og det er et betydeligt nedsat forbrug af "bevidstløse" smøger. Eks. nu hvor jeg sidder på kandu.dk- så ryger jeg ikke samtidig foran computeren. Og hvem kan modstå de gode tråde her - så må rygningen vente

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-10-10 20:22

hej smuller54
Det er så godt skrevet.
Jeg har røget under emhætten "den er meget kraftig,og der lugter ikke af røg bag efter" men efter jeg er begyndt at gå helt ud er mit forbrug faldet fra 20-25 smøger om dagen til mellem 7 og 8 ))))
fra søndag og til nu. jeg har røget 26 smøger fra Søndag til nu sejt

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-10-10 20:22

og har kun taget 1 af disse piller i dag onsdag

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 29-10-10 22:06

jeg startede med dem, og min mand røg stadig sine 40 stk om dagen, det generede mig ikke, og 16 måneder efter røg jeg stadig ikke. Så skulle jeg lige have en til nytår for det kunne man jo godt, og 7 mdr efter ryger jeg så nu igen, men kun det halve af det jeg gjorde før, og jeg har ikke den samme trang mere, og er sikker på, at jeg kan stoppe imorgen hvis jeg følte for det, men pt køre jeg en sag, og en dum undskyldning, men jeg kan stadig mærke jeg bruger dem som en afstessningspind, og det bliver jeg ved med, indtil min sag er færdig, så stopper jeg igen, for ved jeg kan. Skal siges, at jeg stoppede med rygning efter 8 dage på piller, og da jeg skulle op på 2 piller om dagen, blev jeg svimmel, så i samråd med min læge, du jeg kun en halv, og det virkede fint, så jeg havde nogen tilbage, og tog for 6 uger siden, piller igen , kun for at se om jeg kunne lade være med at ryge og det kunne jeg, men dum som jeg er, synes jeg bare ikke det er det rigtige tidspunkt lige nu, men pøj pøj

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-10-10 22:17

FLOT GÅET.
Jeg tog pillerne i 4 dage og gik totalt ned jeg lider meget af angst og har gjort det i de sidste 20 år.men de piller tør jeg ikke rører mere
men er trappet ned fra 20-25 smøger til under 7 om dagen ... (uden de Piller)
Så hvis der er nogen der har lyst til disse piller har jeg dem liggende
Men jeg tør ikke

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 01-11-10 19:59

hej igen, jeg har samme problem med angst , og i starten kom der forskellige symtomer, men ikke nogen farlige, og jeg får en del medicin hver dag ( over 30 stk) af forskellige årsager , som smerter af ødelagt krop, gigt depri og angst, men er snart klar til at prøve at stoppe for altid nu, da jeg er begyndt at få asma medicin, så jeg vil da gerne finde ud af noget med dig, med de piller. Du kan evt skrive privat til mig , så finder vi ud af noget.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 04-11-10 11:46

Tak for svaret smuller54.