/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Stik convreter til USB / INTERNET ??
Fra : CharlotS
Vist : 983 gange
100 point
Dato : 19-10-10 18:32

Hej

Er der en mulighed for at man kan få '' stik converter '', der ændrer til usb og/eller internetkabel, ud fra andre stik på computeren så som,,,

1)->Paralel-kabel-stikket

2)->Skærm-stikket

3)->Muligvis hedder den Com -port, som er et lille buttet stik med 5 og 4 pinde i to rækker, der lidt sådanne ud:
ooooo
oooo

4)->rundt stik til ekstra mus eller tastatur

Ja så er der ikke mere at vælge i mellem, og desværre er mine stik: usb og internet gået i stykker, derfor søger jeg andre stikmuligheder.

Håber at i kan hjælpe med at bekræfte eller afkræfte om det er noget der kan fås.

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-10 18:36

Nope, can't do, wont do, njet, nej og no.
Du kan lave stort set alting ud fra et USB stik, men ikke omvendt. Har du et PCMCIA interface?

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 19-10-10 18:39

''
Har du et PCMCIA interface?'' Ja

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 18:40

Du burde kunne finde et PCMCIA - net kort, og sikkert også et PCMCIA - USB

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 18:42
Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 19-10-10 18:42

Kan jeg ikke få lidt hjælp, til hvor og hvordan skal jeg finde det ??

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 18:49

Jeg har postet et par link. PCMCIA er ved at gå af mode, så du skal nok lede lidt, for at finde det.
Hvis du fortæller hvor du bor, kan vi prøve at finde en butik der har det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-10 19:09

Dine USB er gået i stykker, mener du så rent fysisk at de er i stykker eller virker de blot ikke mere. Og samme spørgsmål til dit netkort

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 19:19

Din PC har måske ikke plads til to PCMCIA kort, men så kan du bruge en USB-Net konverter.

Du skal selvfølgelig være sikker på at det ikke bare er et software/driver problem, inden du investerer i hardware.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-10 19:23

Netop dette forudså jeg som et problem da der kun er plads til et kort ad gangen.
Men lad os høre lidt om hvad der er glat med dine USP porte og netkortet

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 19-10-10 20:49

Hej igen

Fun2 du og jeg postede samtidig: '' Dato : 19-10-10 18:42 '', derfor så jeg ikke at du havde lagt links.

Og ja, begge stik er i stykker, der er ikke tale om soft problemer. Stikkene har mistet et ben hver

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 19-10-10 20:54

''
Nope, can't do, wont do, njet, nej og no.
Du kan lave stort set alting ud fra et USB stik, men ikke omvendt. ''

Det er jeg virkeligt ked af at høre, for egentlig har jeg et PCMCIA til USB 2, men den vil have strøm fra et usb stik, så den har jeg aldrig fået til at virke. PCMCIA har jeg derfor et lidt knuppet forhold til, måske med urette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-10 21:03

Her er et PCMCIA kort til USB fra Sandberg
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/b9ba2157/pmcia.jpg.html

Men desværre er det udgået:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=132-02

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 22:22

Hvad mener du med: "men den vil have strøm fra et usb stik"? Hvilken "den"?

Det er forhåbentlig ikke PCMCIA kortet. Et USB stik på et PCMCIA kort kan nok ikke levere ret meget strøm, så du kan have problemer med nogle enheder. Hvilke enheder skal du have til at køre på USB?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-10 22:57

Hvis problemet bare er at du har haft mast noget forkert i usb portene, og bukket kiontaktfligene, så skal du bare få den lavet med nye. Det må være væsentlig billigere og bedre ed mærkelige konverteringsløsninger, som du får ret svært ve at realisere. Com port og printerport er født så langsomme at de ikke på nogen måde vil kunne danne basis for usbporte.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 19-10-10 23:06

Jeg har en gammel bærbar med eet usb 1 stik, der nu er gået i stykker. Men for ca. et år siden købte jeg et PCMCIA korte med USB 2 stik på, der ville have strøm fra usb for at kunne køre -> det kom aldrig til at virke, fordi den ville have ekstra strøm fra usb, derfor har jeg aldrig haft nogen glæde fra det kort, det kom ALDRIG til at køre.

Herudover ville det være rart at kunne komme på nettet, mit net-stik har (også) mistet et ben. Men det hele hjælper ikke ret meget hvis jeg ikke kan -via usb- (extern hd etc.) tage backup af det lavede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 11:25

Hvis du skal tilslutte noget der er strømforbrugende, til det PCMCIA kort - så skal det nok være noget med egen strømforsyning, så det kun er data der hentes/bringes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 16:13

PCMCIA skal IKKE som Eyvind skriver have strøm fra anden forsyning, den kommer via bundkortet. Det kan godt være at hvis du kobler en extern harddisk til at den så kræver ekstra strøm til sig selv, mne det er jo en hel anden sag.

Men jeg har fået en anden ide. Har du trådløst netværk hvor du bor?

For så skal du jo bare købe en sådan PCMCIA dims her, http://www.sekvencia.dk/PartDetail.aspx?q=p:2424148 . Den er på lager. I den sætter du så en USB netkorts adaptor i lige som denne. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=673797

Nu har du så en usb ledig og du har et trådlæs netkort i en og samme enhed.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 16:20
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 16:32

Jeg havde nu ikke tænkt at sætte strøm til noget PCMCIA kort.
Hvis der skal sættes "noget (grej)" til det PCMCIA kort - så er det jo det der "noget (grej)" som måske har behov for noget mere strøm end det PCMCIA kort kan levere.

Ps. Men jeg har faktisk et PCIExpress kort som har brug for ekstra støm, der kan leveres fra en anden USB port.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/c3de1ef9/PCIExpress.jpg.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 16:41

Undskyld Eyvind det var ikke din kommentar jeg mente, du sagde det helt korrekte i dit indlæg.
Jeg forsøgte at mene noget om det CharlotS

Er du da svimmel for et kort du har vist på billedet Eyvind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 16:42

Nu har jeg ikke engang skrevet færdigt

I CharlotS indlæg, skulle der stå.

Jeg kan godt se at det er noget vrøvl jeg fik skrevet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 16:52
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 17:02

Ja ikke - og den passer til min Sata harddisk som ligger i en ekstern USB 3 box.
Desværre kan det PCI kort ikke boote med den harddisk.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 22-10-10 14:09

I skal alle have min store taknemlighed for at have deltaget. Fun2 vinder poientene p.g.a. svarene om at stikkene ikke kunne ændres, men at jeg så skulle bruge PCMCIA kort. PCMCIA kort har jeg ikke rigtigt mod på at gå i gang med pt, dels er det dyrt til en gammel maskene og måske kender jeg en der kan hjælpe mig med at lodde nye stik for de der gik i stykker.

Igen alle burde have poients men nu kom fun2 først. Men 1000 tak til alle. Håber at I vil være med en anden gang igen.

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 22-10-10 14:09

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-10-10 14:45

held og lykke med projektet.