/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny Kondens tørretumbler
Fra : bite
Vist : 1146 gange
100 point
Dato : 19-10-10 15:50

Skal til at have ny tørretumbler og da vores aftræk ikke er så godt mere, vil jeg købe en kondens tumbler.
Men er der nogen som har et godt forslag, det må neget vgerne være en Siemens til 3000-4000 kr

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-10-10 16:09

Hej bite.
Det får du ikke en for....3000 - 4000 kr.
Prøv at se på priserne her.
http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Toerretumblere/Kondens/Siemens/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-10-10 16:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-10 16:19

Vi har en Wasco kondens Tumbler fra Daells Bolighus / Harald Nyborg ca. 3000 Kr.
Den virker ganske udemærket.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 19-10-10 16:28

Har fundet et par stykker her, hvoraf nogle af dem passer meget godt i pris niveau:

http://www.kelkoo.dk/d-torretumblere,Siemens,Kondenstorretumbler-145401

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-10-10 16:57

Jeg ville vælge en Bosch

Jeg har haft en Bosch, kondenstørretumbler, siden 1998, og den har virket upåklageligt siden da.

Een rep. sidste år på grund af et relæ der skulle ordnes.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-10-10 16:58
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-10 17:10

En kondenstørretumblere kan da virke udmærket, hvis den står i kølige omgivelser. Ellers bliver kondensvirkningen for dårlig og tørringen vil tage urimelig lang tid, med deraf følgende mere mishandling af tøjet og energiforbrug.
Tørretumbling er en nødløsning frem for hænge tørring. Kondenstørretumbling er nødløsningernes nødløsning.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-10-10 17:13

Citat
En kondenstørretumblere kan da virke udmærket, hvis den står i kølige omgivelser. Ellers bliver kondensvirkningen for dårlig og tørringen vil tage urimelig lang tid, med deraf følgende mere mishandling af tøjet og energiforbrug.

Helt enig. Ikke for små rum.

Der skal en del udluftning til i små rum, og derfor får man ikke glæde af den varme, som tumbleren eller giver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-10 19:47

Citat
Tørretumbling er en nødløsning frem for hænge tørring. Kondenstørretumbling er nødløsningernes nødløsning.
- Nå
Sludder og vrøvl - det kommer an på hvad der tumbles - iflg. husets frue.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-10-10 08:09

selv har jeg denne og den virker perfekt
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2973&Grp=&n=10

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 31-10-10 15:50

Tak for svaret transor.