/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave egen hjemmeside
Fra : metalfaust
Vist : 995 gange
200 point
Dato : 19-10-10 13:31

Hej,

Jeg står at skal lave en hjemmeside til min virksomhed, og er lidt i tvivl om, hvilken model/programmering, jeg bør gå efter:

Men jeg har en ide, hvilket forhåbentlig kan hjælpe lidt:
- Let at vedligholde, hvis webmaster f.eks. skifter job.
- Mulighed for upload af meget store antal data (f.eks. dtabase hvos man kan søge)
- Tilknytning til søgemaskiner
- Ingen (eller meget lidt) flash

Jeg er en nogenlunde PC-bruger, men har ingen erfaring i at udvikle. Dog foretrækker jeg at gøre tingene selv, så i første omgang har jeg overvejet - hvor svært kan det være selv at gøre det? Altså lære HTML eller andte effektivt programmeringssprog? Men måske anbefales det, at jeg slet ikek begynder at bruge tid på det, da det er meget svært eller whatever

Håber på mange input

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-10 13:35
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-10 13:44

Hvis du har egen virksomhed og ikke erfaring i at udvikle hjemmesider,
så tror jeg ikke du skal prøve på at gøre det selv?

Der findes masser af billige, arbejdsløse dataloger, der kan programmere i eksempelvis HTML,
meget hurtigere og bedre end du kan; jeg kan godt anvise dig én...

Det der er lige så vigtigt, hvor vil du placere den pågældende hjemmeside,
så flest mulig får øje på din virksomheds fortræffeligheder??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-10-10 14:04

Citat
hvor svært kan det være selv at gøre det? Altså lære HTML eller andte effektivt programmeringssprog?
Ja hvor svært kan det være god fornøjelse, du følger bare Teil's link, så kommer resten de næste par år

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-10 14:04

Citat
- Let at vedligholde, hvis webmaster f.eks. skifter job.

http://www.websitex5.com
Citat
- Mulighed for upload af meget store antal data (f.eks. dtabase hvos man kan søge)

dit valg ag udbyder

Citat
- Tilknytning til søgemaskiner

http://www.coffeecup.com/sitemapper/

- Ingen (eller meget lidt) flash

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-10 14:05

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-10-10 15:54

Det er let at oprette en hjemmeside, selvom man ingen erfaring har... Men de bliver sjældent kønne, brugervenlige eller søgemaskineoptimeret (SEO).

Få hellere fat i en samarbejdspartner, som kan lave et såkaldt CMS system for dig, så du selv kan opdatere siden. Hvis det er, kan du skrive til mig på info(a)digihome.dk - jeg skal nok forsøge at hjælpe dig. Om det så er ved at skubbe dig i gang med programmering af egen hjemmeside, eller lave en for dig.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 19-10-10 16:11

Jeg giver ostemanden ret. Se i retning af CMS hjemmesider.
Du kan evt selv forsøge dig med at lave en hjemmeside i Joomla, der er et gratis program med utallige muligheder og god hjælp på dansk på nettet.
Libris har lavet et lille hæfte "Gratis CMS med Joomla!" som du kan låne på biblioteket eller købe. Det giver dig mulighed for at lave sådan en hjemmeside.
Den er database-styret og mange kan lægge emner ind på siden, hvis det er det man ønskerpersoner.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-10-10 16:21

Her er den jeg selv bruger, du skal betale lidt, men får en masse for pengene og så er der online service på med flinke mennesker: www.one.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-10 18:50

Hvis men har det bedst med danske forklaringer?
..så begynder du hér:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

..hvis du kan en smule engelsk, så er der både guides og referencer (opslag) i ALLE hjemmeside-programmerings-teknikker hér:

http://www.w3schools.com/

Selve hjemmesidernes 'moder' finder du hér:

http://www.w3.org/

Keep on coding...
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 20-10-10 09:35

Tak for svaret spam-free.

Kommentar
Fra : Icomment

Dato : 25-11-10 21:05

Jeg kan anbefale www.Freewebsite.dk hvor du kan lave din egen hjemmeside gratis og nemt, det kræver ingen form for programmeringsevner. Det er gratis i modsætning til one og ens hjemmeside kan laves med et frit antal sider og er samtidig reklamefri.
Jeg har været meget tilfreds med at bruge deres service og jeg synes også de er behjælpelige hvis man skriver til dem, med spørgsmål.