/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Jeg er 53 år og derfor mine begrænsninge
Fra : alan57
Vist : 1676 gange
100 point
Dato : 19-10-10 10:01

Det drejer sig om at finde ud af hvor og hvordan jeg henter pc-spil der virker ordentlig og hvorstor skal ens bredbånd være for at det ikke tager resten af mit liv at download dem, ellers kan jeg jo lige så godt gå ned og købe dem ikke?.
MVH: Alan.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-10-10 10:36

Det kommer jo helt an på hvilke spil der er tale om.

Men når du køber et spil til Download får du heller ikke manualen med, så den skal du bruge tid, papir og penge på at udskrive (hvis du skal bruge den)

Du kan også de fleste steder købe spil ti llevering, så du ikke behøver bevæge dig ned i forretningen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-10-10 10:42

jeg tønker på bla: det nye mafia 2 spil og andre som det, dvs kæbe-spil jeg kan brænde gratis.
MVH: Alan.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-10-10 10:47

har du prøvet denne side
http://www.miniclip.com/games/en/

ikke det helt vilde dyre, men masser af tidsfordriv_ gratis

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-10 11:19
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-10-10 12:18

Hej Allan
Det komme an på hvor store spillene er. De kan være lige fra 200 Mb til 10.GB.
.... og i den forbindelse gør det ikke noget du har en høj download hastighed.
Det kan være du skal skift din internethastighed ud med en større.

Jeg har selv en 53/53 M/bit forbindelse og det tager ikke lang tid at hente film eller spil.
Sååååå, overvej at opgradere din forbindelse hvis du henter mange spil,ser eller henter film.m.m.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-10-10 12:28

Jeg vil også godt have en meget hurtiger forbindelse, men jeg gider ikke rigtigt før jeg har noget at bruge den til jeg aner nemlig ikke hvor og hvordan jeg kan lære at hente pc-spil og film osv:.
Idet øjeblik jeg har de adresser osv: som jeg kan bruge, vil jeg have en stor forbindelse så det ikke tager så lang tid.
MVH: Alan.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-10-10 12:40

Køb dem feks. hos http://cdon.dk og få dem til at sende dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-10 15:40

Alan

Du skulle melde dig til et kursus hvor du kan lære at bruge internet, at downloade og at installere. Endvidere hvordan man sletter hvis det ikke duer alligevel.

VUC har sådan et kursus. Om aftenen og det er EDB1. Når du bliver 60 så kan du få et kursus i et ældrecenter.

Og helt ærligt, hvilke begrænsninger har en på 53? Du er i din bedste alder. Vent til du bliver 90.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-10 16:57

McBobo
Citat
[CITAT]Jeg har selv en 53/53 M/bit forbindelse og det tager ikke lang tid at hente film eller spil

Glem nu ikke, at det hjælper nu ikke med en hulens masse M/bit, det er trafikken på (motorvejen) der afgør hvor hurtig man kan downloade, jeg har sølle 20 M/bit.

Slå koldt vand i blodet Alan57

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-10 17:09

Citat
jeg har sølle 20 M/bit.

Slå koldt vand i blodet Alan57

jeg har 10/1 og det går hurtigt nok hos mig
selv om jeg kunne ønske en større up-hastighed
og jeg henter trods alt rigtig meget fra nettet

og skifte til større hastighed p.g af et par spil/ film
det er vel at skyde fugle med kanoner

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-10 17:25

Lad dem der har råd til dette ræs, jamen så gør det. internetudbyderen kan så grine over sin bankkonto

Nogen mennesker har det med at pr... med deres formåen, hvad kan vi andre bruge det til?

Alan53, du har fået nogle gode råd i dit spørgsmål, overvej dem grundigt!

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 22-10-10 10:46

Tak for svaret spam-free.
det lyder som om du har ret.
Mange tak. MVH: Alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-10-10 16:39

Hej jeg har lige lagt mærke til at der står i bunden til højre at jeg kan blackliste folk der svare på mit spørgsmål, har det altid stået der?.
Jeg har absolut ikke lyst til at blackliste nogen, nu vil jeg lige sætte mig ned og læse hvad det går ud på, sæt jeg ved en fejl var kommet til at trykke på den knap hvad ville der så ske?.
MVH: Alan.

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 26-10-10 08:51

Hej Alan57

Mht. til at hente spil på nettet er - efter min mening - den billigste og bedste online shop

http://www.coolshop.dk/catalog/

Der er både spil til download og køb og forsendelsen er gratis

Mht. gratis spil er der jo opstået det man kalder "casual games"

Det er spil der er knap så store som almindelige spil. Du kan hente og spille gratis 60 min og derefter beslutte om du vil købe

Onde tunger siger det er midaldrende mest quinds, der spiller den slags spil, men det tror jeg nu ikke på

Det - efter egne oplysninger - største site, der også praler med at lægge et nyt spil op hver dag er:

http://www.bigfishgames.com/

Der er alle typer spil Strategi, puzzle, adventure - you name it

I øvrigt er jeg en quind på 61 - har vel spillet i 20+ år og absolut ikke ser alder som nogen begrænsning

Knuz/Ann

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-10-10 13:06

Det jeg tænkte på med gratis spil er spil man kan købe i butikkerne, men som man kan hente ned udenat betale noget, crack-spil tror jeg de hedder, jeg ville ikke have noget imod at betale for spil hvis det var sådan at jeg kunne prøve om det var noget for mig før jeg betalte 400-500 kr for et spil.
Hvis man køber et spil idag gør man det næsten i blinde, jeg har da nogen gange fået et kopi-spil og efter at have prøvet det så gået ned og købt det for at have det rigtige spil.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 26-10-10 17:45

Som sagt - prøv:

http://www.bigfishgames.com/

Du spiller gratis i 60min og kan så beslutte dig

Deres spil koster typisk $6,99 - altså omkring kr. 40, det slår vel ikke nogen af hesten

Knuz/Ann