/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"Dutter" under stole
Fra : Moggi
Vist : 10699 gange
100 point
Dato : 18-10-10 19:50

Hej..
Jeg har lige fået trægulv i stuen og nu mangler jeg nogle beskyttende "dutter" til at sætte under spisestolebenene så de ikke ridser det nye gulv. Så at man kan købe nogle - som er beregnet til formålet - i Bilka, men de koster 400 kr. til 8 stole.

Nogle der har nogle kreative/billigere alternativer?

Mvh.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-10 19:55

xl byg, jem&fix, haral nyborg, biltema m.mange flere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-10 19:58

Hvis du har lidt gammelt filt eller lignende, klipper du nogle runde stolebens skånere,
så en klat lim under hvert stoleben og filt skånerne ovenpå.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-10-10 20:10

Købte for et års tid siden nogle i Tæppeland, mener de kostede 30-40 kr for dutter (med søm til træstole) til 4 stole. De havde også selvklæbende!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-10 20:10

Aldi, Fakta, Netto, Lidl......

omkring 10-20 kr for 100 stk i flere størrelser - og lim er indbygget

Men HUSK - kun på de "bare" gulve - på tæpper bliver de revet af øjeblikkeligt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-10 20:34

biltema har dem i forskellige udformninger. en pakke der rækker til 20-25 stole koster 20 kr. du kan få dem i hele plader så du selv skal passe dem til i størrelse eller som runde dupper lige til at sætte på. de er selvklæbende.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-10-10 20:47
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-10 21:25

Husk at det skal være filt til gulve og dem der ligner flade bolsjer med søm i til tæpper.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-10 21:54

hej med dig.
Du skal købe filtsøm.
Vi gjorde det da vi havde lagt trægulve i stuen for 3 år siden.
Og de holder bare.
http://jemtex.dk/Filtsoem_og_filtpuder.php

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-10-10 22:46

Har samme erfaringer med filtsøm hvorimod dem der kun holdes af lim hurtigt forsvinder især på stole der bevæges en del men absolut brugbar til et stationært møbel.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-10-10 23:28

Citat
hvorimod dem der kun holdes af lim hurtigt forsvinder især på stole der bevæges en del men absolut brugbar til et stationært møbel.

Nemlig Thomas...de går af i løbet af ingen tid.

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 19-10-10 23:14

Tak for svaret piaskov.