/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
VIRUS THINKPOINT
Fra : Strandkro
Vist : 779 gange
61 point
Dato : 18-10-10 14:54

Hej
Jeg har fået virus Thinkpoint
Kan ikke komme ind i min pc.
Hvordan kan den fjernes ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-10 15:08

Jeg synes du skal gå ind her

http://www.malwarecheck.dk/

og oprette dig i deres forum - så hjælper de dig hele vejen - gratis

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 71 point
Dato : 18-10-10 15:34

malwarebytes skulle efter sigende fjerne alt det skidt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-10 15:35
Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 18-10-10 16:21

Tak- men jeg kan ikke komme ind til min skrivebord - Hvordan kan jeg komme til det ? Der er kun thinkpoint på skærmen og kan ikke fjerne den for at komme til skrivebord ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 16:34

Måske kan du starte i fejlsikret tilstand, tryk F8 tasten mens computeren starter og inden Windows forsøger at starte, tryk mange gange og hurtigt for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer der et sort skræm med hvid tekst og du manøvrerer med piltaster og Enter, vælg at starte fejlsikret med netværk så du kan hente Malwarebytes Antimalware, installer programmet og åben Malwarebytes Antimalware, klik på Opdater og hent sidste nye filer før du scanner, vælg hurtig scanning den finder lige så meget som den mere grundige og langsomme scanning:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
hent ved at klikke på den blå Download free version,
hvis computeren er rigtig slemt inficeret så kan du blive nødt til at omdøde mamb.exe før du kan installere,
bagefter kan du gå ind på Malwarecheck og få chekket at computeren er ren eller få hjælp til at få det sidste skidt ud

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-10-10 16:59

det er en af de nemme at slippe af med

start joblisten (CTRL + ALT + DELETE)
afslut hotfix.exe (thinkvirus)

følg så råd fra o.v.n.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 18-10-10 19:55

Hej !
Jeg kan godt komme ind til fejlsikret tilstand med F8 - men jeg kan ikke komme ind i de angivne internet adresser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 21:15

Hent installations filen på en anden computer og flyt den over på den syge comuter med et usb drev, pas på ikke at inficere usb drevet, den bør scannes inden den bruges på raske computere igen, lidt teoretisk måske men kan man være for forsigtig når der snakkes virus

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 24-10-10 10:48

I var flere med det samme rigtige løsning ! TAK for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 24-10-10 10:49

Tak for svaret sp4nker.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 27-10-10 21:39

Jeg ved problemet er løst men her er kort hvordan jeg fik min Thinkpoint virus fjernet.
-
Tag en anden pc med programmet malwarebytes installeret.
Tag den inficerede harddisk og slut den til som ekstern harddisk.
I denne computer. højreclick på det drev virusen er på og skan drevet med malwarebytes.
Herefter kunne jeg boote fra det før infiserede drew.