/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Pas udløber/ billige flybilletter
Fra : hightowernr1
Vist : 870 gange
100 point
Dato : 18-10-10 13:49

Hvis man eks. rejser til spanien, og ens pas udløber ca. 20dage efter hjemrejsen, går det mon så?
Kan huske før i tiden, at hvis man rejste til USA, skulle passet mindst være gyldigt 3 mdr. efter hjemrejse datoen.
Hvornår skal jeg bestille fly billetter til spanien??? (juni 2011) nu eller 1 mdr. før afrejse? Kan man spare penge ved at bestille i god tid, eller skal jeg have is i maven?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-10 13:58

Jo før du bestiller jo billigere er det - har jeg oplevet

Bestil du bare dit pas nu, det bliver forlænget med den resterende tid i den anden ende

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-10 14:00

Når du rejser indenfor schengen skal du bare have et gyldigt pas på hele rejsen.

Det er en jungle med flybilletpriser. Der er ingen sikker regel om hvor tidligt man skal være ude .
De kan både stige og falde drastisk i pris henimod rejsetidspunktet. Det afhænger helt af efterspørgslen.

Vedrørende junirejse til spanien, ville jeg begynde at følge prisen ved nytårstide.

Husk at søge på alternative lufthavne i begge ender,.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 18-10-10 14:01

Forstår jeg dig rigtig? at får jeg lavet pas nu, så ligger de 20 ekstra dage oven i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-10 14:16

Ja

Og da jeg skulle rejse med fly til Frankrig, var det billigst jo tidligere jeg bestilte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-10 15:36

Hvad er det for 20 dages forlængelse der snakkes om

Hvis du får lavet dit pas her i løbet af vinteren, gælder det i 10 år.....

Så hvor er problemet

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-10 18:52

Du behøver ikke at fornye dit pas - du skal bare tage det med.
Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til Belgien, Frankrig, Grækenland, Italien, Luxembourg, Holland, Portugal, Tyskland, Spanien eller Østrig, skal du ikke vise pas. Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit pas, når du opholder dig i et Schengen-land (gælder ikke de nordiske lande).

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 18-10-10 19:38

Tak for svaret andre123.