/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
boremaskine(r)
Fra : tris01
Vist : 1276 gange
100 point
Dato : 17-10-10 21:57

Hej
Jeg skal have købt sådan noget værktøj!!!
Jeg skal bruge en boremaskine til at skrue skabe osv sammen.
Og så skal jeg bruge en makine til at skrue skruer i vægen, som vist nok er af beton.
Kan man evt. få en boremaskine der kan begge dele?
Hvilke mærke(r) skal jeg gå efter?
Hvad skal de sådan ca. koste?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-10-10 22:08

en 18 volt dewalt kan klare det hele. spørg om pris i dit lokale byggemarked

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-10-10 22:19

Ja en skruemaskine kan klare begge dele.

At investere i en dewalt vil efter min mening være at skyde langt over målet.

Find en Blacbull på tilbud eller en billig fra biltema. Det vil dække dit behov og ikke ruinere dig.

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 17-10-10 22:40

Det kunne være en akku borehammer http://www.minreklame.dk/jemogfix/ den kan klare at bore i beton

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-10 23:30

"Hjem og klyt" har en hel kuffert med 18v bore/skruemaske - 2 batterier oplader og en masse bor og topnøgler til 298.-

Billigere bliver det ikke

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-10-10 01:14

Alle de billige boremaskiner er noget til skraldespanden.

Jeg har lige købt denne her: http://www.prishammeren.dk/shop/bhp451-lxt-18-701p.html

på nettet og den er bare god.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-10-10 08:14

Vil hellere udskifte den billige en gang imellem end smide 2000 kr ud af vinduet.

Du skal ikke betale meget over 500 kr for din skrue maskine og kan sagtens finde noget til det halve.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-10 10:13

Jeg fornemmer at dit behov ikke er stort . Til at skrue klarer du dig sagtens med håndkraft. Invester hellere i nogle kvalitetsskruetrækkere i de rigtige størrelser. Som oftest er dem , der købes i sæt til små penge noget bras lavet af natpotteblik. du risikerer bare at ødelægge skruekærven med dem.
Løse bits og et håndtag er også en nødløsning.

Til at bore huller skal du have en elboremaskine med slag og gerne elekronisk hastighedskontrol.
Glem batterimaskinerne. Det kan være et rart supplement, men du skal op i noggle meget dyre modeller før de duer til beton. Dertil problemet med først at skulle lade op når du med måneders mellemrum finder den frem.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-10-10 10:44

Transor moderne maskiner taber ikke energien

Som jeg læser spørgsmålet er der kun tale om at skrue

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-10 11:02

Jeg har før haft billige Black & Decker og andre,
nu køber jeg kun Bosch, tysk kvalitet og let at spænde,,,

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-10-10 11:11

Kode
Vil hellere udskifte den billige en gang imellem end smide 2000 kr ud af vinduet.

Dette svar er et eksempel på nogle af de ubrugelige svar man får på Kandu.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-10 12:46

Citat
Og så skal jeg bruge en makine til at skrue skruer i vægen, som vist nok er af beton.

Du er ude i noget meget avanceret grej, hvis der skal skrues skruer i beton uden først at bore et hul.
Derfor skal du have en slagboremaskine.
Nogle af dem kan i princippet også skrue, men det er nemmere for uøvede med en almindelig hånskruetrækker.

Husk murbor, plugs og skruer i størrelse , som passer sammen.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-10 21:33

Min erfaring er, at skruemaskiner med batteri- ja det er kun til at skrue med. bore små huller i træ osv. Jeg har en udemærket Bosch, psr 12 - til det arbejde.

Men den kan ikke klare alm. boreopgaver, selv i et hus med puds og mur. Der skal jeg have fat i slagboremaskinen- (altså ikke fordi jeg skal slå det til i et hus med mursten og puds), men bare det at kraften - og ikke mindst alm. el tilslutning til maskinen, gør at den klarer alt.
Her har jeg købt en Bosch psb. 650 RE

De var begge til en rimelig pris og med de to kan jeg klare alle opgaver i huset.

Og ikke mindst- sikre at de bor man skal bruge passer til opgaven.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-10-10 21:44
Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 19-10-10 22:28

Tak for svaret smuller54.