/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er hundeskove velegnede til lufteture ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1186 gange
200 point
Dato : 17-10-10 13:25

Jeg er godt klar over at emnet har været oppe før, men jeg er lige blevet gjort bekendt med, at en ikke ukendt person har været klog på en hjemmeside der hedder "Alt om hund", hvor han bl.a. beskriver følgende:

"Jeg har en af slagsen næsten, som nærmeste nabo og jeg er sikker på, at den dag pælene er rådnet op og hegnet skal fornyes bliver den nedlagt, for den bruges næsten ikke.
Jeg har spurgt mig lidt frem og svarene har ofte været: Det er ikke til at færdes der inde bevoksningen slåes ikke. Der er fyldt med tæger, for der kommer jo ikke andre dyr de kan sætte sig på. Tror du jeg skal have min hund smittet med alle mulige sygdomme. Fra de hunde der færdes der uden at være vaccineret. O.L.

Argumenterne kan være rigtige nok, men hvad kan vi så gøre ved det. I vore moderne tider kunne man indføre et hundeskove kort, som kan åbne porten, for at få det skal man bevise at hunden er vaccineret og at man evt. har det så omtalt hundekørekort eller andet bevis på, at man træner sin hund i lydighed.
Eller man kunne hyre en pensionist til ind imellem at føre en kontrol. At det vil koste en smule O.K. de penge kunne måske også bruges til, at græsset blev slået engang imellem, så tægerne ikke fik helt så gode vækst betingelser også måske det allervigtigste, at der var et sted, hvor hunde kunne få noget rent vand.
Jo, hundeskovene er en god ting, men som de er lige nu kun en halv løsning.
Bent Ballegaard."

Magen til tåbelig snak skal man lede længe efter ! Hans uvidenhed er enorm om basale ting i.f.m. hundehold, specielt jagthundehold. Alting kan blive bedre, men har han forsøgt at påtale de dårlige forhold omkring denne skov - ikke dét med tægerne, det skriger jo til himlen af stupiditet. Ligesom de beskyldninger han fremsætter mod "ikke vaccinerede" hunde ? Det er simpelthen horibelt !

Hvad synes andre om sådan en gang negativ fremturen ??

For fuldstændighedens skyld, linker jeg lige hele seancen:

http://www.altomhund.dk/forums/entry.php?3-Hundeskove-genialt-eller-et-mareridt

Jeg ophæver undtagelsvis blacklistningen for bb1, så han kan forsvare sig direkte !!!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Snapstinget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-10 13:54

En form for hundekørekort, går jeg helt sikkert ind for.
Der findes ikke så mange dårlige hunde men en masse elendige hundeejere / førere.
Jeg er selv feriehundepasser for to hunde, nogle gange samtidig.

Alt det med vaccination har jeg ikke begreb om.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-10-10 15:08

Nu er der jo regler og information omkring brugen af hundeskove, så uanset "folks klogskab", er det disse, man skal opføre og rette sig efter!
Det med at synes noget, om sådan en gang negativ fremturen løser jeg på følgende måde - tæller til ti - bider i et surt æble, spytter ud, skriger og brummer lidt - falder herefter til ro og tager en dyb indånding, hvorefter jeg har ignoreret og glemt det skrevne ord. Så er jeg fremme ved de reelle facks, og hvad jeg selv kan bidrage med

http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktiv/Hunde/
http://www.skovognatur.dk/Udgivelser/Foldere/Hunde/

På nettet finder jeg et brev ,som er sendt til Skov og naturstyrelsen - Det beskriver problematikken omkring brugen af hundeskove på en let forståelig måde, så emnet bliver livligt diskuteret både hos Hundeskoler, Dansk Kennelklub og Skov og Naturstyrelsen. Søg under hundeskove, - hvor skal vi hen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-10 16:33

Vi har hundeskov i Vestskoven og den bruges. Jeg har selv haft hunde og har ikke brugt hundeskoven, fordi den lå for langt væk. Men den bruges. Og kommunen er så søde at slå stier i skov og enge til os hundefolk. Der går vi og alle samler op hvis det går galt på stierne.

For der findes ikke dårlige hunde, kun idiotiske og uvidende hundeejere. Mange skulle ikke have hund for de har ikke begreb om at opdrage dem. Så et kørekort til hund vil være godt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-10 16:39

Ja, hvis man ikke gider lorte poser,
selv foretrækker jeg at gå tur i en ren skov,
hvor vi hundeejere så selvfølgelig rydder op efter os...

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 200 point
Dato : 17-10-10 19:19

Det er vel nærmst redaktøren som ikke fatter en hujende fis, i det gode tiltag med hundeskove, hvor hundene helt legalt kan have deres frihed, og få lov til, at være rigtig hund.

At Bent Hovsa, så køre derudaf som en sneplov uden fører og snekæder, er en sædvanlig sag, hvorfor skulle det være anderledes?

Han ved ikke om hans hund, er død af hjernhindebetændelse ( infektion ) eller af en hjerneblødninmg ( bristning af arteiri, som medføre for højt tryk i hjernen med efterfølgende død, hvis ej operertet ), men under alle omstændigheder, har det intet med en hundeskov at gøre, en udemærket foranstaltning, som mange er glade for. Det er væsentligt sværere, at argumentere for løsgående hunde, når en hundeskov findes i nærheden til lige med.

Skovflåtten, det må være den Bent Hovsa mener, springer jo ikke fra den ene hund til den anden, hvis der kommer en mere blodfyldt fyr forbi, dens cyklus er tilendebragt når den er tanket op, og har sørget for slægtens videre overlevelse.

Hundelort er kun til gene for os mennesker, når vi jokker i dem, og får dem med ind på bremsepedalen. En hundeklort er hundens " blå bog" som fortæller den ivrigt snusende efterfølger, alt om mesteren som har aflagt visitkortet, størrelse køn og meget mere.
Det er unaturligt, naturligt at vi tobenede skal have grusbelagte stier, nyslåede stier, udsadt rent vand, for at færdes med en naturlig hund på dens hjemmebane i skoven uden snor, lad byfolket om det pladder

MVH
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-10 20:38

Jeg kommer aldrig i de såkaldte "hundeskove". For det første har jeg ikke brug for den slags, og for det andet ønsker jeg ikke at lade mig oversavle eller bide af uvorne og elendigt dresserede køtere, som spunser rundt uden kontrol.
Her i området har der været mange skriverier om børn og gamle, som er blevet bidt i netop hundeskoven i Hørsholm. Og her taler jeg om børn og gamle, som har været ude at lufte moppen og har villet forsvare deres dyrebare skødehund.
Det fritager ikke hundejere for det personlige ansvar, når de bevæger sig ind i en hundeskov. Men de opfører sig, som var de fritaget.
Da jeg havde min gamle rubanker, opstod der mange situationer, hvor køteren gav og tog i slagsmål med andre hunde. OK, den gav mest, men den var altid koblet på offentligt tilgængelige steder. Men som tidligere nævnt, har en pudel ikke en kinamands chance for at rode sig ud af et slagsmål med en kamphund eller lignende.
Derfor ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg bør mene om hundeskove. Hvis ejerne bare lader deres uvorne hunde ødelægge tilværelsen for sagesløse, så skal vi slet ikke have den slags skove.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-10 20:41

Og udtrykket "på eget ansvar" mener jeg ikke bør anvendes i debatten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-10-10 21:36

Ja Tonganeser, det er på en måde lidt spændende, hvor forskelligt man oplever tingene. Jeg bruger aldrig en hundeskov til motion eller luftning, men- det er meget meget sjældent, at jeg har set eller hørt kedelige ting fra dem i mit område, tværtom er de meget glade for dem, og kører gerne langt for at bruge dem.
Jeg er ikke i tvilv om, at potens drengene og de som aldrig burde have hund, kan afsted komme en masse ubehageligheder.
Uden at blive nakket helt. vil tro, at de er meget mere repræsenteret i dit område end i mit.. Højst sandsynligvis hunde uden grunddressur, og altid ført i snor.

Desværre er ejeren mange gange nok ikke til at nå, for så havde han eller hun klart kunne indse ,aldrig at lade sin hund gå løs, heller ikke i en hundeskov.

MVBH
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-10 23:45

Hej BW

Vi er helt enige, men jeg vil lige anføre følgende til din bemærkning "og altid ført i snor". Her i området - altså whiskyområdet- opfører de fleste hundeejere sig som var de medlemmer af "lavadelen" med ret til at lade deres enorme hunde genere sagesløse lovlydige medborgere m/ mere ydmyge firbenede. De fører så godt som aldrig deres hunde i line. Det er de for fornemme til.

Når deres hunde kommer stormende, plejer jeg altid at råbe ejerne an - og forlange at de fører hunden i snor, for ikke at skulle medvirke til dyrlægebesøg eller det, der er værre. Og hold da helt ferie, hvor de skaber sig. Den slags cirkulære gælder åbenbart ikke dem, fordi de påstår at have styr på hundene - på trods af, at deres hunde aldrig adlyder skrig, skrål og fløjten.

Som tidligere skrevet, så havde jeg ikke problemer med min enorme rubanker (vidunderlig køter, som altid forlangte en gummistøvle bagi, før den var parat til arbejdet). Den satte de fleste "vilde" hunde på plads - mens min nye hund ikke er så magtfuld i hundeslagsmål. Den gør, hvad den kan, men overfor en pitt-bull eller genboens sindsyge hvide schäfertæve, kniber det lidt med energien og viljen - og Gudskelov for det. Når sådan et kræ kommer farende, kobler jeg hunden af - og så udmatter den aggressoren med hurtige spring i store cirkler.

Derfor holder jeg mig langt væk fra hundeskove.

Mvh.

Tonganeseren
MULTI-X Gruppen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-10 23:52

Til Øjenvidnet:

Ballegaard ser en mulighed for lidt arbejde her på falderebet. Så Herregud da. Med græsslåning og indfangning af "tæger" og "flåt`er" kan han ikke gøre megen skade for jagtsagen i Danmark.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Gruppen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-10-10 07:28

He He Tonganeser, du har helt ret !!!

M.h.t. vaccinationer, står der ingen steder, at man skal lade sin hund vaccinere !!! Er man ansvarlig hundeejer, lader man naturligvis sin hund vaccinere, men det er de hunde der ikke er vaccinerede der løber en risiko !!! Dermed være ikke sagt, at vaccinerede hunde ikke kan blive syge af det de er vaccinerede imod, men det er sjældent, hvorimod de hunde som har uansvarlige ejere oftere bliver ramt af diverse sygdomme!!!
Endelig kunne det være interessant at få oplyst, hvem der skal betale for indgangskort og vedligehold, udstedelse og kontrol af "kørekort" for at kunne få lov til at gå i hundeskove. Hele dette bureaukratiske system med kontrol af alt og alle, tilhører heldigvis en svunden tid (se blot den p.t. nye sag om salonsocialisten Ole Sohn) - fri os fra alt dette "uværdige stikken sin næse i alting" - vi har rigeligt af dette i hverdagen - skal vi også have mere i vores fritid ???

Øjenvidnet4
MULTI-X
På kontrolaktion af cykellygter

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-10-10 13:48

Hej Tonganeser

Vi er enige i det med " på eget ansvar", den gælder ikke, det er hundenes ejeres ansvar, hvordan den kære hund teer sig og ingen andens. Den holder heller ikke juridisk set, vil jeg sætte en lunken cola på

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 19-10-10 08:12

Hvor er det vederkvædende at kunne konstatere, at Bent Ballegaard Knudsen har kapituleret ! Øjenvidnet4 lod øvenikøbet blacklistningen annulere, så BBK har haft mulighed for at besvare i denne tråd - en flot gestus fra Øjenvidnets side !
Så mon ikke der fremover er ro på jagtsiden, så vi igen har muligheder for at udveksle synspunkter uden tåbelige kommentarer.

Med optimistisk hilsen
Provsten1
Multi-X
Jerup

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-10-10 08:47

Hvis man deltager i hvalpetræning, er det et must at kunne fremvise gyldig vaccinationer af hunden, første dag du møder op tl træning.

Det kan være at I har andre erfaringer måske?

Ja Provst! - humor og konkret viden, er stærkere end mange andre virkemiddler.
Det er sjældent at skrigeballonerne har ret, men det tog også sin tid at få lukket luften ud

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-10 09:41

Betterwiser

Du har helt ret i, at hvis man deltager i officiel træning på klub/foreningsplan, så skal man fremvise en vaccinationsattest, Men fru Jensen, hvis lille Delle aldrig deltager i noget, men blot bliver luftet på gaden/parken/skoven, skal ikke vaccineres, hvis ikke fru Jensen ønsker det !!
At så de fleste hundeejere lader det gøre, er en helt anden snak - men det viser jo så også, at langt, langt de fleste hundeejere er seriøse og tager tingene alvorligt !
Derfor er det også en fuldstændig tåbelig påstand bb1 fremkommer med når han siger:" Tror du jeg skal have min hund smittet med alle mulige sygdomme. Fra de hunde der færdes der uden at være vaccineret. O.L. "

Øjenvidnet4
MULTI-X
Hedensted Kirkes Kordegne-bolig

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-10-10 14:13

Hej Provst.

Du skrev;
Citat
Så mon ikke der fremover er ro på jagtsiden, så vi igen har muligheder for at udveksle synspunkter uden tåbelige kommentarer.

Ach du lieber Augustin. Jeg vil vædde, både en søsterkage og en galopkringle på, at bb1 kommer buldrende som en anden "Wabash cannon ball" med 160 km/t. i timen, inden der er gået 14 dage fra dato.

Multi-x
Nu med nye Sloggi-underbukser - med XXL gylp...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-10 18:31

Nemlig HH. Så længe han kan læse mit "nick" på hjemmesiden, kommer han tilbage. Men OK, han har måske fattet, at hans omgivelser også kan finde på at titte indenfor på KANDU.

Så vi fortsætter såmænd med at lege "tittebøh".

Mvh.

Tonganeseren
Manden der kan bringe Ballehyleren op i det røde felt - på mindre en 5 minutter. Yehaaaaaaaaa!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-10 23:06

Således, lille Bendt Ballegård - nu har jeg fjernet blacklistningen af dig, som jeg i starten havde lovet dig - beklager det skete, men bedre sent end aldrig ?

Tag du nu blot at kommentere nogle af de påstande du er fremkommet med - vi er en del der vil se frem til nogle gode forklaringer fra dig !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Har svært ved at komme ud af rundkørslen igen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-10 08:32

Kom nu igang bb1 !!

Tråden ligefrem skriger på din deltagelse, så vi kan få de helt rigtige meninger, i stedet for de "gætterier" du synes jeg/vi (multier) disker op med.
Tråden er skam alvorligt ment, hvilket også fremgår af de indlæg der er skrevet, så gør din indflydelse gældende - du skal være så hjertelig velkommen (hvem sagde altid det ?)

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fik vendt i rundkørslen, men nu kører jeg imod færdelsretningen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-10 14:50

Du kommer squ rundt i Løsning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-10 19:29

Det er netop problemet for mig - jeg ville gerne rundt i Løsning, men kan sgu' ikke finde ud af den enormt store og avancerede rundkørsel som bl.a. går gennem bb1's køkken !!

Øjenvidnet4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 21-10-10 08:03

Kære Øjenvidne.

"du skal være så hjertelig velkommen (hvem sagde altid det ?)"

Du spurgte om hvem der altid sagde/siger det ? Mit gæt må være Grev Michael på Egeskov Slot, som altid i tv-reklamer sluttede med disse ord ! Er det ham du tænker på ?

Med de bedste hilsner
Provsten1
Multi-X
Én af bb1's store fans

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-10 08:11

Hej Provst.

Ja, det er faktisk ham jeg har tænkt på - det er sgu' godt husked !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Bagenkop

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-10 08:24

Der mangler stadig en kommentar til hele seancen om hundeskove "med indhold" fra Bendt Ballegård - hvor bliver hans sædvanligvis gode, velunderbyggede kommentarer af ?? Er det det sædvanlige ordskvalder fra hans side ?
For han er vel ikke stadig fornærmet over mit lille uheld vedr. blacklistningen ? Jeg har da beklaget og han kan frit skrive i mine tråde - hvorfor al den ballade hvis han alligevel ikke vil deltage ?
Kom nu på banen mand, vis dig som et mandfolk.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-10 12:49

Jeg må hermed konstatere, at Bendt Balledoof Knudsen ikke er et mandfolk, men blot en skvatpisser med store ord.

Øjenvidnet4
MULTI-X

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-10 12:50

Tak for svaret betterwisser.