/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
2 norske skovkatte, Asger og Luna bortgi~
Fra : myhlen
Vist : 979 gange
50 point
Dato : 09-05-03 13:17

Min kærestes søster, har netop fået barn, hvilket indebærer at hun ikke længere kan beholde sine 2 norske skovkatte. Jeg tog imod kattene og passede dem, selvom jeg allerede har 2 i forvejen. Oprindeligt ønskede hun at få dem aflivet, men det nænner jeg simpelthen ikke og derfor er de stadig hos mig, selvom jeg ikke kan have 4 katte i en 2 værelset lejlighed. .
Er der nogen i denne gruppe som ønsker en sort Asger (han ) og en grå Luna (hun ) norske skovkatte, eller kender nogen som gerne vil have 2 norske skovkatte og fremover kunne give dem et trygt hjem.
Alderen er omkring 5 år. Kattene er vaccinerede, og henholdsvist kastreret og steriliseret.

Interesserede er meget velkommen til at komme og se kattene. Kattene befinder sig på Nørrebro i København.

Kattene er vokset op sammen, og derfor foretrækker jeg, at de forbliver sammen, men hvis intet andet kan lade sig gøre, kan kattene fås enkeltvis.

Som sagt, alternativet er at de bliver aflivet, og det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til.

Kontakt

Martin Yhlen
m_yhlen@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 09-05-03 16:31

Hej Martin!

Jeg har lige drøftet med min viv; men desværre hun vil ikke p.t. have kat igen; vi mistede ellers vor elskede kat som vi havde haft i ca. 14 år i marts 2002 og igennem en årrække havde vi 2 katte hvoraf den ældste blev ca. 19 år som vi desværre måtte aflive p.g.a. sygdom (bylder på maver som ikke helede og som der vædskede med materie).

Jeg selv vil meget gerne have kat igen; men vi er 2 om at bestemme - og en race jeg har kigget på er netop norsk skovkat - så desværre.

Det vil da være synd og skam at få aflivet nogle sådanne pragtfulde katte; men det kan man jo desværre blive nødsaget til og hvis der ikke melder sig nogen interesserede så prøv at henvende dig til:

http://www.kattens-vaern.dk/index.htm

http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp

endvidere så prøv også at bringe dit tilbud i nyhedsgruppen:

dk.fritid.dyr.kat

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-05-03 18:33

kan du bringe dem til jylland? Bor v. Ålborg.
Jeg har to i forvejen. Og en gravhund, der tror den er en kat.
Christina

Kommentar
Fra : myhlen

Dato : 13-05-03 09:48

Mange tak for jeres gode og venlige råd.
Kattene har nu fået et dejligt hjem
/Martin

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 12:08

hej...vil du ikke lukke spørgsmålet? Tror mange tjekker dette spørgsmål, fordi de gerne vil give kattene et godt hjem (min mand har ihvertfald lige kigget på det og sagt "øv, de er væk!")
Mvh Christina og hendes ærgelige mand!!!

Godkendelse af svar
Fra : myhlen

Dato : 14-05-03 12:14

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-05-03 00:54

Selv tak

Det var dejligt, at du fik afsat kattene

Mvh
Bjarne