/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjemmeside
Fra : 200752
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 16-10-10 14:55

Hej
Nu har jeg i længere tid sloges med min hjemmeside, er der nogen der vil hjælpe mig?
Jeg laver den i note tab pro, der virker den godt.
Når jeg oplder med cofishop er der kun noget af billedet på hjemmesiden hvorfor.
http://www.schaaruppiber.dk/
Håber på noget hjælp
Peter

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-10-10 15:03

Citat
Når jeg oplder med cofishop er der kun noget af billedet på hjemmesiden hvorfor.

er de uploadet alle sammen
er de linket rigtigt
på denne adresse kan dy se om alle billeder er på plads
du skal logge ind med dine koder
ftp://www.schaaruppiber.dk/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-10-10 15:04

det ville den ikke
Citat
ftp://www.schaaruppiber.dk/

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 16-10-10 15:18

Ja de er uploadet alle sammen, det der undre mig at kun nogle af dem er halve fks nr 80, jeg kan sem dem i fuld størrelse på note tab

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-10 15:40

Du kommer til at uploade billederne igen, der er åbentbart sket en fejl i overførslen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-10 15:42

Brug evt Filezilla (koster GRATIS) og snakker dansk
http://www.filehippo.com/download_filezilla/

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 16-10-10 15:46

Jeg har uploadet mange gange, lavet nye billeder, uploadet index filen efter jeg har slettet den på hjemmesiden database

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-10-10 01:11

Det ser ud som om overførelsen er blevet afbrudt på nogle af billederne og derfor mangler noget af billedet.

Det kan være dit FTP program er sat til IKKE er overskrive hvis filen findes.
Så prøv at slet alle billederne og upload dem igen.

Eller check indstillinger og sæt den til at overskrive hvis filen er nyere eller har en anden størrelse. På den måde vil filen bliver uploadet igen hvis størrelsen ikke er ens.

Jeg vil også anbefale Filezilla client : http://filezilla-project.org/download.php
Prøv dig lidt frem og sæt overførelsen til binær.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-10-10 06:50

tror også der er gået noget galt under upload
men prøv at gå ind/ upload via FTP:dit navn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-10 17:43

Først og fremmest skal du sikre dig, at din side overholder web-standarden for (X-HTML), som defineret af www.w3.org ...hvilket den IKKE gør for nuværende:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.schaaruppiber.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Citat
47 Errors, 5 warning(s)

Dette bør du først og fremmest få bragt iorden! Dét ka' gøres bedre.
Det er nemlig temmelig svært, at hjælpe 'folk' med syntaktisk fejlbehæftet kode
Faktisk lige som at lede efter en nål i en høstak ..eller spagetti ..som det hedder i IT-terminologi
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-10 17:50

Ps. ...dernæst benytter du opmærknings markører (HTML) til layout/præsentation, i form af et <table>..</table> markørsæt, istedet for, som er den korrekte fremgangs måde; at definere dit sidelayout vha. CSS egenskaber.

Læs evt. og begynd at kode 'korrekt' hér: http://webdesign101.dk/csslayout/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-10 22:09

Det har da ikke en skid at gøre med om siden validerer,
der er gået ged i upload eller server de ligger på,
eller os da billeder er blevet lavet til miniaturer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-10 18:39

Klaudi -> Kik nu liiiige på 'problembørnene'. F.eks. PIBE NR. 51 .
Citat
...er der kun noget af billedet på hjemmesiden hvorfor.

Du vil opdage, at billedet er INTAKT, men dimensionerne er helt 'ude i skoven' i forhold til tabelcellen. Derfor omtalte 'effekt'.

Hvorfor? Fordi sidens elementer er positioneret med en tabel (<table> ..</table> ..samt tilhørende <tr>..</tr>, <td>..</td> ..osv.), altså opmærkningsmarkører beregnet for 'indhold', i stedet for med CSS egenskaber der følger boxmodellen, som bør benyttes til 'præsentation'/'layout' af sidens 'indhold'.
'Indhold' er i denne forbindelse: Tekstuel eller visuel. (X-)HTML
Hvor, hvordan opg hvorledes? ..er: Præsentativt. CSS

Jeg føler det svært,at forklare yderligere end mine angivne link ovenfor omkring sidelayout.
..eller også har jeg helt misforstået 'problematikken'
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : 200752

Dato : 16-11-10 11:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål