/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Trådløst netværk med 2 computere
Fra : webm
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 16-10-10 01:39

Kan det mon lade sig gøre at separere mailboksene i 2 computere som kører på det samme trådløse netværk (TDC) således at mails til f.eks. webm@mailboks.dk går til min computer og fruen@mailboks.dk går til hendes mailboks.
Vi kører henholdsvis Windows7 og XP på computerne og bruge Microsoft Office Outlook som postbokse.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-10-10 03:57

det er kun et spørgsmål om at på den ene maskine opsætter du i dit mail program konens og på den anden maskine din
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=ops%C3%A6tning+af+mail+tdc&aq=2&aqi=g10&aql=&oq=ops%C3%A6tning+af+mail&gs_rfai=

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-10-10 07:18

Hvilken mailboks du benytter har intet at gøre med netværkets opsætning

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-10-10 11:24

Arg det er ikke så lige til, hvis det er fra den samme konto, altså TDC, hvor der er oprettet to mail adresser, så vil den maskine der henter mails ned først hente ALLE mails. Så det er ikke så lige til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-10 13:38

og som supplerende oplysning til webnoob helt korrekte svar er at TDC kører godt nok med 5 mail adresser, men det er kun et alias til hoved mailen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-10-10 14:24

det er rigtigt fijala, men når outloog hente mails fra en, fx. TDC, konto så er outlook ligeglad med hvilken mail adresse der er sendt til, den henter bare alle mails fra den angivet konto.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-10 14:30

og netop derfor er den svær at adskille selvom man har oprettet flere mailadresser (alias). Den vil stadig hente fra den samme hoved mail.

Men man kan jo oprette en mail fra en anden udbyder fx gmail og køre på den ene pc og hovedmailen på den anden

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-10-10 14:43

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5682

Tidligeren kunne man i Outlook, oprette en "regl" der kun hentede mail hvor modtager mail adresse er lig med "min@mailadresse.dk". Og efter lade de øvrige på serveren.

Jeg kunne ikke lige finde vejledningen hos TDC.

Men det vil formentlig være muligt at lave denne regl selv.

Den skal laves under :
Funktioner > Regel og advarsler > Regler for E-mail og Nyregl. "Behandel ved modtagelse".

Vh Benjamin

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-10-10 14:46

Den mulighed fandtes kun for outlook express brugere. TDC yder ikke opsøtnings-support på Outlook.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-10-10 14:56

En anden mulighed er at oprette en eller flere gmail konti hos http://gmail.com

Og så droppe den manil man har hos sin udbyder, så slipper man også for at føle sig bundet til at blive - blot fordi man har ens maiadresse med dem.

Gmail kan hentes til Outlook og andre programmer uden problemer.

Der er sikkert en hel del flere der også tilbyder gratis mail...

En tredie mulighed er at orete sit egen domaine vd f.eks Oncom og så kan man oprette så mange mailadresser / under adresser med egne konti som man lyster

vh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-10 15:16
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-10 21:54

I bund og grund, er disse to mail-adresser tilkyttet den samme mailkonto, og du vil hente hele "dynen" hjem på en vilkårlig adresse, af de to.
Der er mulighed for at oprette op til 5 adresser på samme konto, som alle ryger ned i samme kasse.
Så umiddelbart NEJ det kan du ikke.

Men som nævnt kan du prøve med de regler der er for afhentning, og kan sikkert styre dem ad denne vej. Der er jo en masse muligheder. Så prøv dig frem med regel-styringen.

Godkendelse af svar
Fra : webm

Dato : 26-10-10 08:29

Tak for svaret severino.