/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blå skærm
Fra : SACA2
Vist : 1122 gange
100 point
Dato : 15-10-10 20:05

Min datters bærbare HP computer med Wista, fik pludselig blå skærm. Når man starter den op og trykker på fejlfindingsprogrammet som så kører 1½ time og søger ender den med at skrive
"Loadkey faled with error 999 (STHIVE=0)"
Hvad gør jeg så???
Er det noget med at man kan stille "tilstanden" tilbage og hvordan gør man det??
ps...vær sød at svare "på dansk" og ikke for teknisk, da jeg ikke er nogen nørd til computere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-10 20:22

Du skal trykke på start - tilbehør - systemværktøjer - systemgenopretning og så vælge en dato.

Så gendanner du hendes computer til en dag den virkede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-10 20:31

Start > indstillinger > kontrolpanel > sikkerhedskopi og gendannelse > oppe til venstre står der >
systemgendannelse > her kan du vælge et systemgendannelsespunkt.................og så følge guiden.

Eller > start > hjælp og support > oppe i skrivefeltet skriver du > gendannelsespunkt > og klik på
den lille lup.
Nu er der en masse hjælp.

Hus at du skal lave systemgendannelse................................og IKKE genoprettelse

Du bør kunne foretage denne systemgendannelse hvis du kan starte op i fejlsikret tilstand.
Når du starter computeren og lige inden den starter windows op - så tryk på tasten F8 klik klik klik klik klik klik - så vil computeren starte op i fejlsikret tilstand.
Og det skal den bruge lang tid til.
Hvis den starter rimeligt nemt op i fejlsikret så luk den ned og prøv at starte almindeligt inden laver noget andet.

Her kan du også fjerne dårlige drivere og andet som kan lave ballade.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-10 20:34

Ja - mange veje fører til rom eller hvor det nu var.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-10-10 20:57

Hej Eyvind...

process linien eller hvad den hedder med START kommer slet ikke frem...Skærmen er totalt blå...
men jeg kan jo prøve det der med F8 og klikke...?? er det trykke på f8 6 gange eller klikke hvad???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-10 21:02

Når du starter computeren, og vil i fejlsikret tilstand, så er der meget kort tid til at bruge tasten F8 og derfor er det godt at klikke på tasten F8 lige inden windows plejer at starte op.
Ikke et antal gange - men bare klikke.

Ps. Vi andre kan også have svært ved at åbne i fejlsikret, og må prøve et par gange.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-10-10 21:09

Da ville prøve at starte den op for at afprøve F8, skrev den følgende...

1720 SMART Hard driver detects iminent faifure (Failing Attr:XX
Pleace back up the conlents of the hard driver and run HDD selvtest i f10.

Så prøvede i igen at trykke F8...dut sagde den efter 6 tryk , men der skete ikke..
vi har f10, men da reagerer den ikke...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-10 21:54

Tja - du har vist et problem nu.
Det lille indbyggede program SMART har fundet en fejl på din harddisk.

Måske skal du tættere på opstart af windows

start af comp...................................................................her starter windows

start af comp..............................................................F8..her starter windows

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-10 21:54

Hvis du kan komme ind i computeren normalt eller i fejlsikret tilstand, så kan du gå ind i mappen c:\windows\minidump, markere eller filerne, højre klikke på dem og vælge"Send til" og så ZIP-komprimeret mappe og til sidst sende ZIP mappen til support (snabel A) hilsoe.dk. så kigger jeg på dem og ser om det er en driver, system fil eller hardware der er skyld i fejlen.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-10-10 22:04

Hej Eyvind...

Tak for din indsats men
Nu er jeg ikke helt med...
Hvad betyder
start af comp...................................................................her starter windows

start af comp..............................................................F8..her starter Windows...

?????????????

Hej webnoop.
Jeg kan slet ikke komme ind på skrivebordet. eller fejlsikret tilstand..
skærmen er totalt blå

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-10 22:31

ah okay, hvilken model er det?

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-10-10 23:08

Hp. Pavillion DV2

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 16-10-10 00:52

Hej SACA2

Det ser ud til at være en hardware fejl/problem og ikke styresystemet.
Om det er harddisken, grafikkortet eller ram m.m. der er gå i stykker er nok sandsynligt.
En af tingene er gået i stykker -, skaber konflikt så computeren ikke kan starte op....

Du kan se om du kan installere windows igen fra en boot cd ellers har computeren nok udtjent sin sidste dage.

Din datter må nok ønske sig en ny computer i julegave.....
Du skal ikke sende den til reparation...... Køb en ny computer og spar bøvl og penge

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-10 09:44

Det er harddisk-kontrolprogrammet "SMART" som melder fejl.

Så det er sansynlig vis ikke nødvendigt at købe helt ny computer, men bare en ny harddisk.

De ting der skal laves/ afprøves er ikke nemt for dig uden lidt mere kendskab til PC
Måske du skulle aliere dig med en computernørd som evt. også kunne få hjælp her fra Kandu

Hvis du har mod på det, kan der laves en test af selve computeren med en CD som skal hentes og brændes (gratis)

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 16-10-10 18:48

McBobo....Til Jul...er du rigtig klog hun går i 3. G og kan ikke undvære en computer så længe...

Eyvinn...

Tak for forsøg, det giver jeg dig point for..
Computeren er ud indleveret hos en ekspert..han konstaterede at det ikke var harddisken...men hvad er det mon så?? Ja det må tiden vise...Heldigvis kan alt reddes der var på den....

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 16-10-10 18:48

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-10 19:20

Tja - hvad er det så.
Jeg sidder netop med en bærbar HP/Compaq og laver genoprettelse hvor den sletter hele harddisken og bliver som ny..................men det er lidt svært med jeres comp. når data ikke er taget ud.
På denne HP/Compaq er det ESC tasten der skal trykkes på.

Så ledes man hen til recovery delen på comp. og kan reparere - med fare for at data forsvinder.

En anden måde at hente data ud er i en ekstern harddisk box.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 17-10-10 11:28

Ps....Computeren er erklæret død!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-10 13:44

ok -