/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern hjælp.
Fra : Gigli-Chico
Vist : 744 gange
25 point
Dato : 15-10-10 14:45

Jeg havde noget af et chok igår da min computer fik en virus hvor jeg troede min computer virkelig var død. Heldigvis kom den til at virke igen på en eller anden heldig måde så nu har jeg valgt at jeg skal have købt mig en ekstern harddisk så jeg kan have alle mine ting der hvis nu min computer går ned.

Jeg havde engang en ekstern men min kat (som dengang var killing) væltede den da han synes den var sjov og så brændte den sammen og der havde jeg ALLE mine ting på og siden da har jeg ikke ville købe en ny. Nu har jeg fået "samlet" en masse ting sammen som jeg jo selvfølgelig ikke vil miste så jeg vil gerne have dem gemt, så nu har jeg valgt jeg skal have en ny. Nu er min kat blevet ældre og er mere stille og nu tør jeg godt købe en og være lidt mere forsigtig med den.

Jeg har kigget på en masse eksterne harddiske for at se hvad det er billigst og størst.
Jeg vil gener have en der er har så meget plads som muligt for så lidt penge som muligt.
Den skal ikke hedde noget specielt eller være smart den skal bare være enkel.

Jeg har fundet 3 som er "billige" og har en okay størrelse.
Her er link'sne til dem jeg har kigget på:
http://www.pixmania.com/dk/dk/4115743/art/western-digital/ekstern-harddisk-wd-eleme.html
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=518762
http://www.pixmania.com/dk/dk/2725103/art/iomega/ekstern-harddisk-select-d.html

Den skal have 1 TB, 1,5 TB eller 2 TB plads. og prisen skal være 899 kr og under.
Det jeg vil høre jer om er om i kender et godt tilbud på så meget plads som muligt til den mindste pris.. På forhånd tak . :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-10 15:29

Jeg har en som den der vises i linket, det vil sige min er "kun" på 500GB:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=501587
den er jeg godt tilfreds med, den har en strømforsyning som kan være en fordel hvis den skal bruges sammen med en bærbar, persolig vælger jeg helst eksterne diske med strøm fra stikkontakten, det er nemlig ikke i alle tilfælde at usb stikket kan yde strøm nok.
Og lad så være at købe i Pixmania, der er alt for mange som har dårlige erfaringer med den butik, butikken er i Frankrig og varen kommer fra Frankrig (hvis den kommer) det er kun en hjemmeside på dansk du ser i dine link

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 15:52

jeg har 500 GB på min bærbar og jeg har kun nogle af 60 GB tilbage. Jeg bruger meget plads og den eksterne jeg havde før havde også "kun" 500 GB. Jeg synes bare ikke det er nok. og som du kan se så den du har fundet har 1 TB til 796 kr. det er meget i forhold til dem jeg har fundet.

Jeg har faktisk aldrig nogen sinde købt noget fra pixmania men det er nemt at finde ca priser der. så når man finder en man vil have finder man bare et andet sted at købe det.

Jeg havde ikke tænkt mig at købe en hvor den skulle have strøm fra usb stikket det tænkte jeg bare ikke på at skrive :S ...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 15:54

Citat
som du kan se så den du har fundet har 1 TB til 796 kr. det er meget i forhold til dem jeg har fundet.

Meget i pris mente jeg .. :)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-10-10 16:10
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-10 16:12

Har købt en Medion hos Aldi på 1TB til 600,- ca 1 måned siden, så hold øje med reklamerne,
den komme nok snart igen...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 16:36

tak klaudi . men nu ledte jeg efter den der havde den største plads til den billigste pris og jeg har fundet 1 TB til 449 kr..

IBM760 - jeg bruger ikke edb priser fordi den billigste og største de har er:
Hitachi XL desktopdrive Harddisk 1 TB til 534 kr.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 15-10-10 16:44

Kig når en sådan er på tilbud i Aldi, den er udmærket.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-10-10 16:47

Citat
jeg bruger ikke edb priser fordi den billigste og største de har er:
Hitachi XL desktopdrive Harddisk 1 TB til 534 kr.

Jeg kan se mange på 1,5 og 2 TB, og samtidig kan du se hvad du betaler for 1 TB.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-10 16:49

Jeg ville nok vælge en harddisk/holder med dobbelt USB2 ledning så der ikke skal sættes strømforsyning til. (jeg ved godt at den følger med)

De fleste af mine externe harddiske kører direkte på USB med dobbeltledning.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/9d534977/USB harddisk.jpg.html

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 17:18

Citat
IBM760
jeg bruger ikke edb priser fordi den billigste og største de har er:
Hitachi XL desktopdrive Harddisk 1 TB til 534 kr.

Jeg kan se mange på 1,5 og 2 TB, og samtidig kan du se hvad du betaler for 1 TB.

Jeg mente ikke at de ikke havde nogen der var større end 1 TB Det jeg mente var at den billigste med 1 TB kostede 534 - fordi lige pt snakkede vi om dem med. 1 TB..

Hvis jeg skal kigge på andre størrelser er priserne jo noget andet!.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-10-10 17:37

Fra på mandag d. 18-10-2010 kl. 10.00 kan du hos Elgiganten få en 2TB ekstern harddisk til kr. 799,- iflg. deres seneste reklame. - Se på side 16.

Det drejer sig om en Western Digital WD2TBELE

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 18:20

tak IBM760 jeg prøver at kigge på den.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 20:20

Nu har jeg lige været inde på deres hjemmeside og kigget i deres avis?
jeg kan ikke se nogen Western Digital WD2TBELE ? :S ku du måske gi et link?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-10-10 20:32

Som jeg skriver, fremgår det af deres reklameblad, som normalt uddeles i weekenden i vores område - men de var tidligt ude med de omdelte reklamer i dag, derfor så jeg informationen.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 20:38

Jeg har selv fundet en nu.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/lagringsenheder/harddisk/IOMEGA1TBSEL/iomega-select-1tb-desktop-harddisk

1 TB 499.- elgiganten køber den imorgen.
ellers mange tak for alle jeres svar :)

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 20:49

jeg fandt noget selv :)
tak for alle jeres svar.