/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Frivilligt eller 'Gratis' arbejde?
Fra : molokyle
Vist : 642 gange
400 point
Dato : 14-10-10 17:29

Der opfordres nu til; via regering og medier, at hver 3. dansker påtager sig et stykke frivilligt arbejde i fritiden. (Hvilket er 'bevist' af statsmagten eget undersøgelses 'apparat'.)
Hurra
Hvad er DIN mening?
..om denne infame form for manipulation ? [= MIN MENING]
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-10 17:42

Jo jeg ser lige for mig at skat har en anden mening om frivilligt arbejde.

Så sidder man i saksen mellem myndighederne, taber - den "frivillige"

Arbejdsløse SKAL være til rådighed, de må ikke udføre friviligt arbejde
i normal arbejdstid m.m.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-10-10 17:52

bare endnu en hyler´´ _ mere fra de folkevalgte

den skulle lægges under JAGT, på mennesker
og deres søgen efter et liv/ efterdømme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 17:57

Teil ->

Citat
Arbejdsløse SKAL være til rådighed, de må ikke udføre friviligt arbejde
i normal arbejdstid m.m.

Jo jo... men der lægges jo vægt på ordet : FRITID ..og dét har jo selv en arbejdsløs, uden for 'normal' arbejdstid : (8 timers arbejder, 8 timers fri 0g 8 timers hvile).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 17:59

Jeg mener: Er det ikke en lidt 'nem' måde at 'lappe' hullerne efter de 'gyldne' tider ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-10-10 18:00

bortset fra det, hvad kaldes det at sidde herinde
(tidsfordriv) eller frivilligt ditto:?
---
selv laver jeg ¨meget' frivilligt arbejde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 18:13

spam-free -> Som det 'lyder' i mine øren er der tale om 'frivilligt' socialt-arbejde.
Altså:

1.) Håndgangne Mænd/Koner i f.eks. Daginstitutioner, Fritidshjem og lign.
2.) Sportsaktiviteter.
3.) HATTEDAMER ..som deler mad ud til 'fattige'.
4.) Besøgsvenner til f.eks. ældre og psykisk ustabile.
5.) Alm. renoversion = Samle skrald op/Gadefejere.
6.) Osv.

Almennyttige funktioner; som for nuværene betales vha. alm. lønarbejde i offentligt regi.

..hvoraf mange er udset til at blive 'sparet' væk for, at opretholde et skatte-/afgiftsstop, skattelettelser til de som i forvejen kan klare sig selv. osv.

Apropos AFGIFT-/SKATTESTOP ...hvorfor tror i at man kan 'narre' en veluddannet befolkning med et AFGIFTSTOP på f.eks. øl/spiritus og Cigarretter? Når man blot lade prisene på disse vare stige? Tjoe... 10% af 20 kr. ..giver selvfølglig ikke lige så meget i statskassen som f.eks. 10% af 40 eller 50 kr. Så lad bare prisen på tobak stige, for man har jo 'konserveret' afgiftstoppet på de 10%.
Hvor dumme tror 'de' vi er? Helt ærligt?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 14-10-10 18:15

Tja det er jo ikke så godt, men hvor alm. arbejde bliver beskattet i et omfang dåledes der på bundlinien er røde tal, er det frivilligt arbejde eller som nogen siger "et tilbud man ikke kan afslå"
Mvh. Fleng

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 400 point
Dato : 14-10-10 18:35

For mig lyder det som om, det friviliige arbejde bliver ligeså frivilligt som at aflevere sin tegnebog og pinkode, til fire HA'er der pænt beder om den!

For at par dage siden læste jeg om en udenlandsk (russisk tror jeg) dansk gift kvinde, fast godt arbejde, taler dansk osv., men hun kan ikke få permanent opholdstilladelse fordi hun ikke var med i en bestyrelse (frivlligt arbejde), så manglede hun de sidste 15% af de points hun skulle have!

Hvis det bliver ved, hvornår er det så man ikke kan få boligsikring eller bistandshjælp hvis man ikke er besøgsven, aktiv i røde kors eller??

Frivilligt arbejde bliver en slags newspeak for tvangsarbejde

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-10-10 20:20

Citat
Almennyttige funktioner; som for nuværene betales vha. alm. lønarbejde i offentligt regi.

..hvoraf mange er udset til at blive 'sparet' væk for, at opretholde et skatte-/afgiftsstop, skattelettelser til de som i forvejen kan klare sig selv. osv.

forstår DIG så godt...

Citat
Apropos AFGIFT-/SKATTESTOP

kan huske da de satte afgiften NED på SPIRITUS...
om de så får hentet det ind på andre måder
ved jeg ikke, men et fald fra 180.- til 120.- eller mindre?
med øget salg _ også videre, bare for at følge en grænsehandel
eller var det bare en kunstig GED

den sidste nye er vist-nok afgift på FEDT

det bliver dyrt med alle de følge-sygdomme der kommer frem
om mange år
-------
men hvem har skrevet at det skal være nemt.

smutter igen_ inden den LOKALE!!!
smider øl oplukkeren under hammeren
og drager SYD_PÅ...

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 14-10-10 20:23

Citat
..om denne infame form for manipulation

i min bog hedder det: enten gør man det eller gør man det ikke. Hvem manipulerer med hvad? det er tiltrods alt vores beslutning.

Ingen behov for at gøre musen til elefanten

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-10 17:17

vagnr : Så er det sagt ...og TAK

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-10 17:34

Selv tak, molokyle, men sjovt, det er det ikke.

Vores tid minder mere og mere om Orwells 1984, med løgne forklædt som Newspeak (undskyld, det hedder spin nu), der fortæller os hvor godt det går, mens vi kører på røven ned ad en glidebane lavet af uhøvlet træ!