/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows XP vil ikke starte
Fra : ara
Vist : 949 gange
50 point
Dato : 13-10-10 17:38

Har før haft et indlæg om netop dette problem.
Nu er den gal igen med pc'en.

Windows starter ikke op men der kommer en blå skærm frem med en masse tekst.
Jeg har prøvet at boote fra cdrom og reparere xp.

Når jeg gør det siger den at der ikke findes nogen harddisk.

Er den så stået af eller har windows lavet noget da den rettede "fejlen"

mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-10-10 17:42

Lyder til en defekt harddisk eller en harddisk der er gået i RAW format. (mere om det senere hvis vi skal der hen)

Du skal ind i bios og kigge om harddisken er der, hvordan du komer i bioa kan du se lige når den starter op, der skriver den hvad du skal trykke på for at komme i setup.

Derinde kan du se hvad for diske der er koblet til. HVius ikke den vises derinde skal dui tjekke om kablet er hoppet af ved at åbne pc-en og se om både strømkabel og kommunikationskablet er i

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 60 point
Dato : 13-10-10 17:54

prøv at tage stikket ud af harddisken og så sætte det i igen det har hjulpet mig

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-10-10 18:01

er i bios nu, men aner ikke hvor jeg kan se det med hd'en

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-10-10 18:16

Den står ikke derinde i bios, hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-10-10 18:20

Det ville hjølpe hvis du skrsv hvad det står på den blå skærm,det er nemlig en fejlmelding

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-10-10 20:26

bærbar?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-10-10 20:43

teksten på den blå skærm ville hjælpe...

ellers kan det være disken, der mangler boot sektoren
defekte ram eller bare løse tilslutninger

sidste mulighed er en defekt disk

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-10-10 20:44

prøv at nulstille din bios

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-10-10 21:34

Før det første tager det meget meget lang tid hvor der bare er opstarten til windows (den med baren der løber) Derefter kommer den blå skærm

Lidt af teksten:

Unmountable_boot_volume

0X000000ED (0X89B79A68; 0Xc0000056;

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-10-10 21:41

løsningen skulle være lige her:

http://support.microsoft.com/kb/297185/da

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-10-10 21:47

hvordan ser jeg om det er 40 eller 80 trådet kabel. Er det kablet man også kalder "lakrids" båndet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-10 10:24

Kan du starte computeren i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-10-10 15:21

Jeg kan ikke starte pc'en i fejlsikret tilstand. Det er en stationær.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-10 15:35

Stationære pc'er kan også starte i fejl sikret tilstand, Har du prøvet og trykke F8 under opstart lige fra du har tændt computeren?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-10-10 17:25

Den blå skærm med fejlmeddelelsen kommer også i fejlsikret tilstand.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-10-10 21:51

Tak for svaret kivi.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-10 21:46

Hjælp det og tage stikket ud af harddisken og sætte det i igen?