/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mgl.varmebetaling efter fraffytning
Fra : lemax
Vist : 863 gange
200 point
Dato : 13-10-10 16:30

Hej.
Efter lejer er flyttet og varmeregnskabet er gjort op, har jeg efter lejers 6 ugers indsigelse,ikke modtaget mgl.varmébetaling fra lejer.Lejer er flyttet fra lejligheden.
Hvad kan jeg gøre for at indrage den mgl. varmebetaling ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-10-10 17:22

DU KAN INDKALDE HAM I HUSLEJENÆVNET, SOM SÅ PÅLÆGGER HAM AT BETALE.

HVIS IKKE HAN GØR DET, KAN DU SELV SENDE KRAVET TIL FOGEDRETTEN, SOM SÅ SENDER
STÆVNINGSMANDEN UD OG FORKYNDER FOR HAM AT HAN SKAL MØDE.
(DER BETALER DE FLESTE, FOR DET ER IKKE RART AT BLIVE INDKALDT)

SÅ FÅR DU EN DOM PÅ HAM, HVOR DU HAR KRAVET PÅ HAM
(JEG VED IKKE HVOR MANGE ÅR DET ER NU)
MEN I DEN TID KAN DER GØRES UDLÆG, HVIS HAN KOMMER TIL
AT EJE NOGET, UDOVER ALM. BOHAVE, SÅ DU KAN FÅ DINE PENGE HJEM.

DET ER OGSÅ MULIGT DU KAN FÅ HAM TIL AT UNDERSKRIVE ET FRIVILLIG
FORLIG I HUSLEJENÆVNET, ELLER I FOGEDRETTEN.

DET ER IKKE RET DYRT SELV AT SENDE I FOGEDRETTEN CA. 700,- KR

HELD OG LYKKE TIL.
MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-10-10 17:25

UPS!
JEG GLEMTE AT SKRIVE, AT DU SELVFØLGELIG SKAL RYKKE FOR PENGENE
SKRIFTLIGT, OG ENDELIG ANBEFALET, HVOR DU GIVER HAM EN FRIST TIL AT BETALE.

JEG VILLE NU PRØVE AT RINGE TIL MANDEN, FOR AT LODDE STEMNINGEN
(OM HAN I DET HELE TAGET HAR TÆNKT SIG AT BETALE)
DU KAN JO OGSÅ FORTÆLLE HAM AT DU GÅR I FOGEDRETTEN, HVIS
HAN IKKE HAR TÆNKT SIG AT BETALE OVERHOVEDET.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 200 point
Dato : 13-10-10 17:31

EN GANG TIL.

NÆSTE GANG SKAL DU NOK GØRE DET AT DU HOLDER PENGE TILBAGE AF HANS
INDSKUD / DEPOSITUM, INDTIL VARMEREGNSKABET ER GJORT OP.

MAN MÅ TILBAGEHOLDE ET VIST BELØB, MEN SPØRG DIN GRUNDEJERFORENING
OM BELØBETS STØRRELSE, DU MÅ TILBAGEHOLDE.

DEN DER STÅR FOR VARMEREGNSKABET, MÅ OGSÅ FORHØJE BELØBET MED F.EKS. 30%
INDTIL ENDELIG REGNSKAB FORELIGGER, HVIS DU FÅR LAVET EN FORELØBELIGT
VARMEOPGØRELSE VED FRAFLYTNINGEN, FRA F.EKS BRUNATA ELLER CLORIUS ELLER HVAD DE
HEDDER DEM DU BRUGER.

MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : lemax

Dato : 15-10-10 17:00

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-10-10 08:08

SELV TAK LEMAX
HÅBER DU FÅR DINE PENGE HJEM.
MVH AG112