/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne program fra opstarten af pc
Fra : ingelein
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 11-10-10 21:35

Hej
Desværre kunne jeg kun finde på denne tumpede overskrift.
Jeg har pludselig fået Windows Movie-Maker til at starte op straks Pc'en er i gang (Win XP Home Edition). Den ønsker jeg at fjerne, jeg har aldrig brugt dette program - men måske har et af mine børnebørn leget med min pc.

Når jeg har startet PC'en, skrivebordet og programmerne er klare, kommer Movie Maker frem. Jeg kan selvfølgelig lukke programmet ned straks, men det er p.... irriterende.
Hvem hjælper mig med at fixe problemet - tak
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-10 21:38

Kig i Start > Alle Programmer, find mappen Start, ligger den deri, slet den...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-10 21:43

Hvis den ikke er der kan du prøve med
Start > Kør, i boksen skriver du msconfig klikkker OK
vælg fanen Start, find Moviemaker og fjern markering, klik OK
du bliver så spurgt om du vil genstarte eller ej

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-10 06:57

Klaudi har givet det korrekte svar. Øv

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-10-10 14:06

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

evt. download dette program. her kan du vælge hvad du ønsker i opstart. og nu hvor du er i gang kan det lige rense en PC som du ikke selv har haft fat i sidst.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-10 14:50

Hej Klaudi
Det mærkelige er at jeg ikke kan se Windows Movie-Maker i mine programmer eller via kontrolpanelet. Det kommer heller ikke frem når jeg bruger Revo-uninstaller.

Jeg har gjort, som du anbefaler og har fjernet fluebenet fra Windows-Movie-Maker. Til gengæld skal ændringerne nu alligevel bekræftes hver gang jeg starter op. Så det er der ikke vundet noget ved.

Systemfigurationsprogrammet eller valgfri Start.

Valgfri start eller normal start under fanen generelt anbefales. Nu har jeg så valgt normal start i stedet for valgfri start. - Og det virkede heller ikke, programmet starter også nu.

Jeg har lige læst mig til at Windows Movie Maker ligger i SP 3 pakken.

Nu vil jeg prøve at lave en systemgendannelse nogle måneder tilbage.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-10 16:27

Når du får beskeden
Citat
Systemfigurationsprogrammet eller valgfri Start

så skal du vælge Valgfri og sætte flueben i Spørg ikke igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-10 16:48
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-10 17:00

Du kan os bruge CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Hent og installer det, hvis du da ikke har det allerede, når det er installeret starter
du programmet og ude i venstre side klikker du på svensknøglen "Værktøjer"
og i vinduet der åbner klikker du på "Opstart", find moviemaker og højreklik på den
og vælg "Slet element", så skulle du meget gerne være af med den...

Da det er en del af SP3 kan du ikke afinstallere det, tror jeg da nok

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-10-10 15:26

Klaudi har ret..

Jeg fik samme svar da jeg havde et lign. problem.
http://www.kandu.dk/Spg146451.aspx

Der skriver Klaudi også:

Når ccleaner er startet, klik på den blå "svensknøgle" hvor der står Værktøjer nedenunder
nu kommer der 3 punkter lidt til højre, Afinstaller programmer, Opstart, Systemgendannelse,
vælg Opstart, her kan du så se hvad der starter med windows,
højreklik på det du vil slå fra og vælg Deaktiver...

Det hjalp da mig så håber det kan hjælpe dig. :D

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-10 20:35

Tak for svaret Klaudi.

CCleaner klarede sagen - sammen med dig
Mange hilsner
Ingelein - svarer lidt sent - er blevet "Guldbrud" i mellemtiden - He-he - og har også haft rund fø'sda' - nej, nej, ikke 80

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-10 20:41

Velbekommen og tillykke med guldet og tillykke med fø'sda'en