/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Windows Phone 7 vs Android vs iOS 4
Fra : Maksimus
Vist : 953 gange
261 point
Dato : 11-10-10 17:23

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Er der nogen der kender noget til alle 3 og kan fortælle lidt om ulemper og fordele?

Jeg er med på Iphone's antennefejl og at skærmen på den er noget af det bedste.

Det lokker lidt at Android er Open Source. Men en Iphone er jo fed, men jeg er PC/Windows bruger normalt.

Irriterende at man ikke kan købe Google's Nexus One i Danmark med dansk ordbog osv. så var det her afgort.

Hmm.. nogen gode råd? Hvad havde du valgt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-10 19:30

Citat
ulemper og fordele

Ulemper - priserne

Fordele - de ser sikkert "blærede ud"

Jeg bruger ofte en Nokia 3510 - den virker bare og har gjort i mange år

Hvordan skulle man kunne råde folk når man ikke oplyser HVAD de skal bruges til

smag og behag er jo forskellig, heldigvis....

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 261 point
Dato : 11-10-10 21:21

Uha !! - det er et farligt religions spørgsmål du starter her.... Det kan ende i en Muhammed krise

Personligt har jeg både en Iphone og Android - de har begge nogle fordele og ulemper.
Ulemper ved Iphone : Monopolistisk pengemaskine. Du bliver låst med hænder og fødder til ITunes, Endnu mere kabelrod, da Iphonen skal opdateres via ITunes. Dur ikke til at surfe på nettet med, da den ikke kan vise Flash.
Ulemper ved Android : Hmm ! - kan ikke lige komme på andet end der findes omkring dobbelt så mange apps til IPhone.
Fordele ved Iphone : Fed skærm på IPhone4.
Fordele ved Android : Behøver ikke at benytte medfølgende software HTC Sync, da den kan synche din mail, kalender og alt andet direkte. Du bliver ikke låst til nogen bestemt leverandør, du kan installere programmer fra andre end Google Market. Du kan installere VOIP software, såsom Skype og VOIPBuster så du kan tale gratis.

Så hvis jeg skulle ud og vælge ny mobil, så vil jeg uden tvivl gå efter HTC Desire HD. Den kan nogle smarte features såsom at du kan spore den via internettet, hvis du mister den eller at den bliver sjålet.

Windows Phone7 : den bliver sikkert bedre med tiden, men iøjeblikket er den vist ikke til meget : http://beep.tv2.dk/entry.php/id-385538.html

held og lykke med dit valg af telefon.

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 12-10-10 19:01

Tak for jeres tanker.

Det bliver nok bare en Iphone. Har fundet en apps der ser god ud. Ifitness