/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MMS på 3510i - skidtet virker ikke
Fra : clembourn
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 09-05-03 09:23

OK - jeg har en spritny 3510i og jeg har et CBB-abonnement. Jeg har gjort alt hvad jeg skal gøre for at konfigurere telefonen til MMS, men alligevel virker det l**t ikke. Jeg får den gådefulde fejlmeddelelse: "GPRS ikke tilgængeligt". Jeg har ikke noget GPRS-abonnement. Jeg har ikke installeret noget GPRS i telefonen - hverken på WAP eller MMS. Hvorfor snakker telefonen så om GPRS????? Hvis du kan løse gåden er du dagens helt.

Hilsen Christian

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-05-03 10:55

Hej Christian,

Jeg har samme problem med MMS med en 3510i og et Telmore abonnement. Jeg har dog efter flere forsøg fået wap til at virke - gik ind på http://www.nokia.dk/support/phones/ota.php...
Det med MMS'erne og GPRS er dog også fortsat mig en gåde

mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-05-03 10:56

Ups fik lige sat for mange ... efter linket !

http://www.nokia.dk/support/phones/ota.php

Så skulle det virke.

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-05-03 10:56

Ups fik lige sat for mange ... efter linket !

http://www.nokia.dk/support/phones/ota.php

Så skulle det virke.

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-05-03 10:57

Ups fik lige sat for mange ... efter linket !

http://www.nokia.dk/support/phones/ota.php

Så skulle det virke.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-05-03 11:04

MMS skal bruge GPRS som databærer. Det er dog først for nylig TDC er begyndt at aktivere GPRS på alle abonnementer, så man nu kan nruge det til SMS, WAP og MMS i stedet for traditionel GSM.
Man skal nok have lidt tålmodighed et stykke tid endnu før de billige selskaber for systemet til at køre. TDC prioriterer jo deres egne kunder højere i første omgang.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-05-03 11:07

Vil det så rent økonomisk kunne svare sig at sende SMS med GPRS ? Eller er det som alt andet, at de nyeste ting er de dyreste ?

mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-03 11:20

Hejsa
hjp1974 har ret... tålmodighed er en fryd, og så er Telmore jo også TDC (eller bruger TDC's net), så du må bare vente lidt.

Søren

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 09-05-03 11:21

Hej.. CBB understytter ikke GPRS..! du skal sætte dit wap op til et GSM net hvis du har CBB.! Hvis du alligevel vil på GPRS kan jeg anbefale du får dig et ny abbonoment :).. Hyg dig!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-05-03 11:22

Jeg mener at man stadig fakturer en SMS uafhængig af databæreren. Så der er ikke noget at spare.

Kommentar
Fra : clembourn

Dato : 10-05-03 13:32

Nu har jeg talt med CBB og de sagde at ifølge deres computer havde telefonen ikke tilmeldt sig systemet. (På trods af at jeg har gjort det 3 gange. En gang via CBB. En gang via Sonofon. En gang manuelt) Jeg tror jeg prøver at gendanne fabriksindstillinger og så prøve at downloade wap og mms en gang til.

Christian