/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Brønde i vej - rensning
Fra : vagn2901
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 11-10-10 09:40

I vor grundejerforening er der på vore veje 16 regnvandsafløb/brønde. I nogle af dem står vandet ret høj. Skal de mon slamsuges en gang imellem? Og hvor ofte?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-10 09:46

Kommunen kommer og slamsuger vores brønde.... der kan gå flere år imellem, men de viste sig ret hurtigt,da der var oversvømmelser ved det sidste voldsomme regnvejr

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-10 11:11

giv kommunen et ring. det kunne jo være det var alt der skulle til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-10 11:23

Kommunen har INTET med private brønde at gøre....

Så med mindre det er kommunale veje må I selv betale.....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-10-10 11:36

selvom vejen er privat, er det ikke sikkert, vandafløbet er.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-10-10 11:40

Jeg kan forstå, at i kører et strenget systen, når du skriver regnvandsafløb/brønde vagn 2901.
Ved den enkelte ejendom skal der være et sandfang, som skal optage det som bundfælder sig. Tilser den enkelte husejer ikke dette og renser det op - når/hvis det bliver fyldt, vil dette der har bundfældet sig med tiden rende med ud, og på et tidspunkt, så vil det også have bundfældet sig, sammen med andet "skidt" der flyder med ud i rørsystemet.

Om det er kommunen err Jer selv? Ring til Jeres tekniske forvaltning og spørg, hvem der skal foretage evt. tømning.

Vores vej er privat (siden 1979). Belysningen er kommunens, rørsystemet er kommunens, men vi har boet her i 14 år nu, men har aldrig set nogen fra kommunen - men vi har heller ikke haft problemer.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 01-11-10 12:17

Tak for svaret trimare46.