/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine Bosch 1601 kører forkert
Fra : gxu2002
Vist : 1550 gange
50 point
Dato : 10-10-10 21:14

Jeg har nu et problem med Bosch WFF 1601 Vaskemaskine. Den kører et program færdig i løbet af 5 minutter. Den tager vand ind og ud. Tromlen drejer rundt enkelte gange ved hvert trin. Der er ingen slap rem. Er det være kul på motoren, der er helt slidt væk? Jeg ved model 1601 er en gammel vaskemaskine. Alligevel vil jeg gerne høre om det er muligt at reparere den.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 10-10-10 22:24

Er der ikke en funktion hvor du kan "RESET" programmet ?
Noget med at holde f.eks start inde i 3-4 sek.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 10-10-10 23:15

Der er ikke nogen reset i programet. Programmet stilles med en gammeldags drejeknop på min vaskemaskine. Jeg har lige afmonteret motoren og kigget på kul. De er slidt men jeg ved ikke om det er årsagen til at motoren starter og stopper med det samme.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 11-10-10 16:29

Hvor gammel er din vaskmaskine...? For du skal passe på ikke at komme for mange penge i gamle maskiner.........Se på hvor gammel den og hvad du gav for den og se hvad du kan få idag..... det ville jeg nok gøre........ men jeg kan godt se hvis det bare er en bagatel og man selv kan lave det er det bedst........

Bassebo....

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-10 14:26

hvad skete der så her ..............skal der ikke lukkes efter dig..........

Bassebo...

Godkendelse af svar
Fra : gxu2002

Dato : 29-11-10 11:05

Tak for svaret Bassebo og tak for alle svarene.

Jeg lukker tråden nu. Jeg købte motorkullen men det hjalp ikke. Jeg har ikke lyst til at investere en ny motorstyring til 2000 kr. Bosch reservedeler er ikke billige!. Min gamle vaskemaskine er nu kørt til genbrugsstationen. Jeg er nødt til at investere i en ny vaskemaskine. Det bliver en Miele denne gang.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 29-11-10 17:13

Fornuftig valg og tak......