/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grab til bagarm på rendegraver
Fra : mi-to
Vist : 1836 gange
50 point
Dato : 10-10-10 14:02

Hejsa...

Kan man få ligesom en grab til bagarmen på en rendegarver istedet for skovlen?????

Mvh

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-10-10 15:30

Man får ikke ret meget idag, man skal købe de meste.

Det kommer formentlig på hvilken gravemaskine det er, det er ikke alle der leveres med samme udstyr.

Men skal den være ny kan du prøve at kontakte importøren.

Da også skal kunne betjenes, så du skal formentlig af et ekstra sæt lynkoblinger, til rådighed på armen. Da du ikke skriver meget om din maskine, er der jo ikke til at vid om du allerede har disse.

Jeg har set maskiner med grabbe i stedet for skovl. Så det findes i et vist omfang.

vh Ben

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 10-10-10 16:51

gammel ford 550 rendegraver efterlyser faktisk mere nogle tegninger vil gerne selv lave det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 17:01

Hvis du selv både kan og vil lave det køb en tilfældig grab og byg den på, for mange år siden solgte Ford grab til deres rendegravere, det tror jeg ikke de gør mere men du kan måske finde en hos en traktor ophugger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 19:24

Citat
vil gerne selv lave det

Så er det bare at gå igang

Ingeniørtegninger ligger ikke og flyder på nettet

Her er et firma der kan lave det for dig.....

http://e-s-m.dk/side10.html

Accepteret svar
Fra : Ekspress105

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-10 20:29

Det ka du købe dig til, det er bare at vælge en grab i en størrelse der passet til det du skal bruge den til... Men på rn 550'er vil jeg tro du mangler et ekstra udtag. Du skal bruge to sæt dobbelt virkende for at det er brugbart... Den ene ka du lave ved at sætte en hane og en kobling på skovlcylinderens slanger/rør, så har du en funktion i håndtager og så skal du ha et ekstra udtag til en pedal... Men ka du undvære rotatoren, så køre du bare med det ene udtag... Men tegninger tror jeg ikke lige du finder...

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 20-10-10 13:31

Tak for svaret Ekspress105.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 20-10-10 13:44

Velbekommen...

HVordan gik projektet?