/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Optagelse af vild med dans.
Fra : Eyvind
Vist : 844 gange
500 point
Dato : 10-10-10 10:45

Det var meningen at jeg skulle optage vild med dans for en af mine venner, men de er på ferie.
Men vi har det hele digitalt og harddiskoptager, og det skulle helst være på et alm. VHS bånd.
Dog har de en 17" bærbar, så hvis jeg kunne skaffe optagelsen/ dovnloade den ville det være godt.
Så kunne hun se den der.

Er der nogle gode tip, til at klare den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:15

Citat
Men vi har det hele digitalt og harddiskoptager

Citat
Dog har de en 17" bærbar

sæt dem sammen eller læg optagelsen på en DVD...

Harddiskoptagelser kan da nemt lægges på en DVD....
Muligt det kræver lidt konvertering, men det bør da ikke være noget problem for en "nørd" som dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:25

1. De har danset.
2. Jeg har ikke kigget så meget på den optager.
3. Jeg aner ikke hvordan det skal overføres.
4. Jeg har prøvet at sætte en VHS optager til det fjernsyn (fladskærm med en masse stik)
5. Men det kunne hjælpe lidt hvis den næste udsendelse kunne optages.
6. Jeg har deres comp til opbevaring, og der er HDMI stik som jeg ser det - kan det bruges og med hvilket program.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 11:30

Det bliver genudsendt her kl 12.10

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-10-10 11:34

En gammeldags VHS-optager kan ikke optage det digitale signal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:42

Det nemmeste er du optager det på den harddiskoptager du har (den er vel tilsluttet)....

Dernæst overfører du det fra optageren til en komputerharddisk - det er jo ikke anderledes end at flytte alle andre filer....

Harddiskoptageren optager sikkert i matroska-format ( http://www.matroska.org/ ) - men overfør det til komputeren og konverter det til DVD....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:42

Tak - nu er jeg ved at optage.
ok - hvordan føres den så lige over fra en sagem optager til deres comp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:48

Tak Klaudi - nu er den sat til optagelse af genudsendelsen.

Fladskærmen har USB / HDMI / Scart
Sagem har Scart / HDMI
Comp har HDMI / USB

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 11:50

Jeg har os sat PC til at optage, må jo så se om det virker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:52

Har optageren USB overfører du bare dertil...

Har den ikke må du bruge en anden udgang - du skal bare have "flyttet" filerne - så tager vi det derfra (alt efter format)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:52

Hvordan gør du det og via hvilke stik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:53

Har du ikke en DVD-optager ??????

De er ellers "billige" nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:54

Jeg ser lige at sagem har USB foran..................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:55

Citat
Hvordan gør du det og via hvilke stik

Kommer helt an på hvad den "sagem" har af muligheder....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 11:56

Med en Elgato eyetv usb tuner og et digitalsignal fra yousee

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 11:57

Sagem er den som boxer også sælger - men vi købte den uden Boxer.
Den har Scart / HDMI / USB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 12:19

Du kan sikkert også overføre via HDMI, men det kræver nok du GENoptager det på komputeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 12:20

Men prøv nu lige om du kan overflytte dem via en USBpind eller om USBen kun er til afspilning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 12:22

Hvis sagemen har scart bør du også kunne optage det på en VHS, men så er det jo ikke længere digitalt.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 12:47

Det bedste ville være at overføre til VHS
Men nu må vi se hvad der kan gøres når den er optaget om et par timer.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 10-10-10 14:21

Kig i PM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 15:16

Tak Klaudi - nu er den på vej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 22:17

Ja jeg ved godt det ikke drejer sig om piont - men jeg er rigtig glad for hjælpen som jeg har fået af Klaudi.

Klaudi optog vild med dans og lagde den på en server, som jeg så hentede fra.
Det har taget en del timer, da den samlede optagelse fylder mere end 4 GB

Jeg bliver nok nødt til at fortælle min kamerats kone, at jeg måtte hente hjælp til opgaven.

Nu lægger jeg den ind på hendes computer,så den er klar til hun kommer hjem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 22:19

Citat
Jeg bliver nok nødt til at fortælle min kamerats kone, at jeg måtte hente hjælp til opgaven.

Kan du ikke bare lade som ingenting

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 22:41

Nej det vil ikke være rigtigt......................

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 23:35

Hip hurra for kandu, og jer dejlige mennesker.... at hjælpe hinanden, det er da det noget af det største dejlig læsning

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-10-10 08:55

Hvor er det skønt at læse denne tråd.
Det gør mig endnu gladere for Kandu'erne.
God dag til jer alle - ikke mindst til Klaudi, som viste sig at være så hjælpsom. Han fortjener i høj grad points.
Og så til Eyvind, som er et dejligt ærligt menneske og gavmildt - dem har vi for få af

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 15:30

Tak for svaret Klaudi.
Citat
Kig i PM
- og der stod adressen hvor jeg kunne hente Vild med dans.
Den er nu hentet og afprøvet på computeren.............................................Virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-10 16:13

Velbekommen og takker, det tog jo sin tid men hva', det virkede jo