/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brændeovn uden skorsten
Fra : sfl17
Vist : 4725 gange
35 point
Dato : 10-10-10 09:54

Hej Kandu

Kan nogen her oplyse mig, om der findes brændeovne uden skorsten, der kører på træbriketter/træstykker frem for bioethalon (som det vist hedder)?

Kunne være praktisk og billigt, når man har et stort hus, der er dyrt at opvarme - og en have med træer, der måske kan levere brændsel..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-10-10 10:05

Brændeovne uden skortsten efterlader dig med et problem.
Hvor forestiller du dig, at røgen skal forsvinde hen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-10 10:17

Spørg din skorstensfejer, han får sig et godt grin.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-10-10 10:20

du kan ikke få en brændeovn uden skorsten. men en pilleovn er en ganske udmærket løsning. du skal bare have en stålskorsten op igennem taget. edt er ikke nogen særlig stor operation.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-10-10 10:23

Nu ved jeg jo ikke hvor mange træer du har, men vær sikker på, at du brænder dem hurtigere end der kan vokse nye op, samt, at de skal tørre miondst en sæson efter fældning, før du kan bruge dem som brænde

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 10-10-10 10:43

bioethalon> bioethanol

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 35 point
Dato : 10-10-10 11:30

trimare46 skriver om en stålskorsten til træpilleovn, det kan du også sætte op til en brændeovn.

Uden skorsten ville du og familien hurtigt dø af kulilteforgiftning, ligesom når folk tager havegrillen ind i huset fordi det er koldt, det gør de kun en gang!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 11:49

Citat
Kan nogen her oplyse mig, om der findes brændeovne uden skorsten

Bare køb en stor "gryde" - den fungerer på samme måde (når det skal være UDEN skorsten)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 10-10-10 19:25
Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 10-10-10 22:24

Har godt set, at der findes mange bio-ethanol-løsninger til indbygning i vægge og fritstående, men tænkte mest, at der findes noget lignende med træ istedet? Meget billigere brændsel..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-10 22:34

Citat
men tænkte mest, at der findes noget lignende med træ istedet?

Altså helt ærligt.

Har du aldrig set hvor meget røg der kommer hvis man laver et bål og brænder haveaffald , grene og sådan noget af.

Hvordan pokker havde du tænkt dig det skulle foregå at brænde træ af inde i stuen..uden en skorsten til at lede røgen ud gennem

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 28-10-10 14:41

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-10-10 14:44

selv tak, sfl17