/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilsyn af en asbest ekspert
Fra : ganga
Vist : 987 gange
65 point
Dato : 09-10-10 23:06

Hej
Er der nogen der ved, hvor får man fat i en asbest ekspert, der kan komme hjem, og fører tilsyn med ens hjem?
På forhånd tak..
Ganga

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-10-10 04:24

tilsyn hvad mener du med det ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-10-10 06:51

Det må være kommunens tekniske forvaltning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-10-10 10:23

hvis du mener undersøge huset for asbest, kan du bare ringe til et firma de laver tilstandsrapporter. de kan klare opgaven mod en passende betaling.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 65 point
Dato : 10-10-10 10:24

Arbejdstilsynet har asbest-eksperter

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 10-10-10 19:31

Tak for svaret Eyvind.
Så vil jeg prøve at kontakte dem...

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 10-10-10 22:04

Jeg nægter at tro på, at arbejdstilsynet vil komme for at "syne" folks private hjem - det har intet med arbejdsforhold at gøre og derfor intet med arbejdsmiljø.
Du skal vis have fat i et asbestsaneringsselskab. Prøv Goggle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 23:59

Det kunne jo være at arbejdstilsynet henvise, og der er jo også spørgsmålet hvorfor der skal undersøges.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-10-10 09:20

Læs her Eyvind

http://www.at.dk/OM%20ARBEJDSTILSYNET/Formaal-og-opgaver.aspx

Det har aldrig været (og skal ikke være) arbejdstilsynets opgave, at tage sig af/blande sig i folks private forhold i hjemmet.
Det findes der andre myndigheder til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 10:05

OK