/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Bankrøveri.
Fra : piaskov
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 09-10-10 20:14

Hej alle.
Nu har jeg googlet mig grøn....og blå

Der blev i sidstningen ag anden verdenskrig begået et bankrøveri i Ringe på Fyn.
Der var så vidt jeg ved 4 mænd om det.
Det var et væbnet røveri og personalet blev spærret inde i boksen hvor det blev oplyst at der kun var ilt til 9 min.
Udbyttet kender jeg ikke . Røveriet fik meget stor omtale i de tilgængelige medier dengang fordi det var et væbnet røveri og våbene var leveret af nogle tyskere , men det var danskere der begik røveriet.

Jeg ved at de to af røverne fik 16 års fængsel og en fik 14 år...den sidste ved jeg ikke noget om.
De blev dog benået efter ...så vidt vides 6 år og 4 år.

Kan i finde noget om det ??????

Jeg har opgivet...desværre

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-10-10 22:08

Hej Piaskov

Jeg har ledt på denne side, men der er ret meget læsning, så måske har jeg overset noget.

http://www.kobenhavnshistorie.dk/bog/dbbtb/index.html

Du skal ikke lade dig forvirre over titlen. Der er beretninger både fra kbh og provinsen.

Ret uhyggelig læsning, i nogle af beretningerne - skal jeg lige sige

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-10-10 23:08
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-10-10 23:09
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-10-10 23:11

edder_kopper ??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-10-10 08:48

Nordisk Kriminalreportage http://www.norkrim.dk kan måske hjælpe.

Ellers er der måske politihistorisk http://www.politimuseum.dk/

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 10-10-10 09:37

Har du kontaktet Ringe Lokalhistoriske Arkiv ?

Det kan jo være, at de har de oplysninger, som du søger.

Algade 40, 2. sal.
5750 Ringe
Åbent: Mandag 15.30-20.30 og onsdag 10-15
Tlf. 62 62 33 82
E-mail: info@ringelokalarkiv.dk

http://www.ringelokalarkiv.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-10-10 22:14

Hej til jer.
Ja jeg har været lidt hårdt ramt af en ikke funktionsdygtig PC.
Håber den er ok nu.
Jeg har kigget lidt og læst meget men ikke fundet noget om det endnu.
Jeg forsøger at ringe i morgen og så må jeg tage den derfra.

Har i midlertid fundet ud af at den ene af røverne hed Axel Laursen.
Ved ikke om det hjælper på jeres søgning.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 22-10-10 10:49

Tak for svaret ans.
De kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-10 11:32

Får vi så ikke resten ?

Hvad var historien så ?