/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Har ænder gps?
Fra : 123nu
Vist : 839 gange
50 point
Dato : 09-10-10 10:56

Vi foder ænder, og til at begynde med er der 5/7 stk
inden vi ser os om er der 46
har de gps eller hvordan pokker går det til, det er som om de bare kommer ud fra den blå luft?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-10 11:51

Jada, li'som måger og brevduer har, ved så ikke om det er en Tom-Tom eller Garmin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-10-10 12:14

Dyr kigger efter bestemte opførsler hos artsfællerne, er der mad på bordet kommer de og blander sig, hvis de ser at nogen flygter fra en fare bliver de væk.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 25 point
Dato : 09-10-10 12:16

Det er de ældste Rappere vi har, så de lokker hianden til med rapperiet. Ænderne holder også et vågent øje med, hvor kollegaerne holder til, så hvis der er et par stykker, kan der hurtigt komme andre til, hvis de får øje på, eller hører makkerne på deres faste flyveture.
De har sikkert en form for navigationssytem model and.

Mvh BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-10-10 14:16

hvordan pokker går det til, det er som om de bare kommer ud fra den blå luft?

Nemlig! Det er lige hvad de gør. Det er sjældent man ser "andevandringer".

Mvh.Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-10 14:38

Det er en Medion GPS fra Aldi....................................fås over hele Europa.

Vi har gråspurve med kraftig hørelse, for de kommer når vi smider det tørre knasende brød ud.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-10-10 17:43

Medion GPS fra Aldi. Så tror da pokker, at de ikke kan finde frem til mine andehuller. Det værste l... man kan købe for penge.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-10 19:36

Nå ja måske er den Medion ikke så god.
Den fandt selv ned til en lille flække "Reil" ved moselfloden.
Og hjem til sjælland endda uden om noget "Stav".
Den fandt også hen til en Aldi i Tyskland hvor de havde noget mummelman som vi skulle købe.
Den fandt også rundt og gennem noget ejendomskomplex så vi kunne vende vognen.
Dog blev den lidt forvirret nede i tunellen ved Hamburg.
Men ellers er den vist ikke så god.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-10-10 21:56

Vores gav op, da vi kom til Verona. Den funkede med mellemrum, men i Napoli nægtede den totalt. Men vi husker "hende" stadig. "Drej til jre derptilstre".Hun afgik ved døden et sted på Napoleonsruten - efter et fald på små 800 meter. Jeg tror det var konen der gik amok og kylede Frau Medion ud af vinduet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 09:52

Miss Medion bliver kaldt for Magda, når vi ikke er enige. (hov hov udsendelsen).
Nå sorry - det var lige et par sidebemærkninger.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-10-10 11:54

Har ænder "dænder" ???

Iøvrigt er min mening, at TomTom gps'ere er de bedste og mest driftsikre og dem der opdateres oftests !! Har prøvet flere forskellige fabrikater og brugt dem rundt i Europa og ingen kommer på højde med TomTom !!
Jeg tror faktisk også, at de fleste ænder bruger TomTom

Øjenvidnet4
MULTI-X
Keflavik

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-10-10 12:06

Der er ikke noget som overgår dyr og fugles navigations systemer, der er vi novicer endnu. En ål kan finde det mindste vandløb igen f.eks., og man kunne blive ved.
Godt nok har vi en masse isenkram som bliver styret af satelitter, men de når ikke dyrenes systemer til vands, lands og i luften til tæerne.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-10-10 14:32

Ikke for at være på tværs, men jeg tror, det er Garmin nuvi der har "den gule trøje" på, når nu vi snakker Gps.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-10-10 15:20

- nem'li HH...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 15:24

Citat
det er Garmin nuvi der har "den gule trøje" på
Så er det måske derfor man ikke kan se noget på skærmen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-10-10 17:36

Eyvind !!

Du er sgu' ikke uden evner !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kørt forkert i Kiel (havde lånt en Garmin)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-10-10 19:58

Hej Eyvind, når man er svagseende, er det altid en god ide at ta' briller på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 22:02

Jeg bruger ikke briller når jeg kører bil - det er forvirrende med al den trafik.
Forleden talte jeg 70 spøgelsesbillister mellem to afkørsler hvor jeg kørte væk ad den ene.
Det er nu også nemmere at indstille Miss Medion når man holder stille.
Ændernes navigationssystem er svært at følge med en ganske almindelig citroén.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-10-10 07:31

Bravo !!!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Skejby

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-10-10 09:21

Du har det som jeg. Jeg synes "nemmerlig" også, alle andre billister kører ad helvede til...

.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-10 12:44

Et par steder hvor der er bro med almindelig vej over motorvej, men alligevel med op/nedkørsel har jeg oplevet at dimsen vil sende mig ned ad den forkerte bane.

Heldigvis er det ikke den der styrer når jeg sidder bag rattet !!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-10-10 12:52

LuffeA

Hvilket fabrikat er din "dims" ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-10 13:56

Det var firmabil med en Garmin

Jeg har ikke selv bil eller GPS.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 15:30

Det er lige meget med GPS`er, når kvinder altid tager fejl af højre og venstre. Når konen og jeg har drønet rundt i Europa - efter kort, så vælger jeg konsekvent altid at gøre det modsatte en det hun befaler. Og derfor finder altid vej.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Gruppen
Fik årets først and i går.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-10 15:39

Mrs. Hyacint Bucket ??

Jeg har prøvet at køre med en sådan som passager, bad hende om at HOLDE KÆFT

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-10-10 16:40

LuffeA

Der kan du selv se - Garmin er ikke så pålideligt som TomTom !!!
Fru H.Bucket er et prægtigt menneske - synd hun har en vatp.. som mand !!!

Tonganeser

Det er sgu' ikke kun kvinder der ikke kan kende forskel på højre og venstre !! På nogle af de hold jeg har haft til hunde-træning, er der ufatteligt mange mænd der heller ikke kan kende forskel. Hvis man går dem lidt på klingen viser det sig, at dem med problemer ikke har været soldater !! Der lærer man det nemlig !
Da du øjensynligt ingen problemer har når du følger egne veje, kan man så konkludere, at du er en and ???

Jeg hørte iøvrigt en fugl synge om, at en kendt hundemand og overjæger på ét af vore godser i det midtjyske også har problemer med at kende forskel på højre/venstre !! Det resulterer jo i, at alting er vendt på hovedet og de arme jægere, som må betale en klækkelig dagleje, ofte kommer tomhændede hjem fra jagt !! Det mest spændende på hans jagter er, om der bliver lavet om på såterne midt i det hele eller ??? Navnet på overjægeren ?? Det tør jeg ikke begive mig ud i - jeg risikerer at blive brændt !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Øverste stokværk på Øster Snede kirke

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 18:54

Mjaeh. Jeg har også bemærket at memeldte "overjæger" går og klasker sin hund i hovedet med sin bøsse .
Døde hans tidligere hund ikke af en hjerneblødning?? Er der måske en sammenhæng??

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Gruppen Aps. mba.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-10-10 19:55

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 15:30

--------------------------------------------------------------------------------
Det er lige meget med GPS`er, når kvinder altid tager fejl af højre og venstre. Når konen og jeg har drønet rundt i Europa - efter kort, så vælger jeg konsekvent altid at gøre det modsatte en det hun befaler. Og derfor finder altid vej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skolelæren oreklet Tombaneseren E.B.Berthelsen kan også skrive volapyk, sludder, vrøvel
Hvem er altid - ham selv???????????????????????????????

For han er vel ikke døddrukken kl. 15:30???????????????????????????????????????

Jeg må sandelig også sige, at der er virkelig nogle, som ikke har særlig meget jagt. Når de har tid til, at skrive herinde...
- men hvad når nu I er begyndt at HYLE, så er det jo også svært at holde op!!!!!!!!

At tombe ikke engang kan finde rundt i en gulvspand, det vidste jeg forresten godt. Han ringede sytten gange inden han fandt min adresse......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 20:55

Hvad sagde jeg?? Jeg kan, på rekordtid, få den gamle idiot frem på banen - selv om han trykker sig.

Helt fantastisk!

Bortset fra det, så er det ikke helt etisk korrekt at fræse rundt på samme revir på hver eneste hver- dag. Men hvad Pokker! BadutBent er jo heller ikke jæger.

Mvh.

Tonganeseren
MULTI-X Gruppen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-10-10 22:41

Igen så udtaler du dig om noget du ikke aner en skid om - jeg har sku` været på jagt mange andre steder end på min egen jagt allerrede. ( se blot på min facebook )
Husk Tombe jeg har helt andre muligheder end dig - du har jo kun svigerfars jagt, hvor du end ikke må gå allene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og hvor ligger det etiske - hvis man skal rund og fodre kommer man jo ofte på et revier, men heller ikke det ved du det mindste om - for den viden kan jo ikke købes i ALDI....

Du er og bliver -nen over alle -ne og jeg er glad for at min lille pause, har vist ALLE herinde, at jeg har ret - for hvad er der kommet ud af det i mellem tiden ikke et eneste spørgsmål vedrørende det. Det hele gerne skulle handle om, nemlig jagt.
Det gør der sikkert heller ikke nu, kun noget l... fra din side om stave og slå fejl eller et indlæg, som det du lige har leveret - der kun fortæller, at du er skide misundelig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 22:51

Hvad Fanden skulle jeg være misundelig over. Mit revir er større end dit, jeg har det helt for mig selv og jeg har mere vildt, end du drømmer om. Jeg er trods alt ikke, som du, tvunget til at købe kunstige ænder og andet legetøj i BR-Legetøj.
Kan du hygge dig sammen med dine bajutter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-10-10 23:33

BB1 er vendt tilbage fra de "døde" - intet er forandret hos "overjægeren", så Tonganeserens store forsøg med at hjælpe med at lære ham at stave må nok siges at have været en fiasko, se blot den salve han fyrede af: "Skolelæren oreklet Tombaneseren E.B.Berthelsen kan også skrive volapyk, sludder, vrøvel" - mageløst ikk' !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Hos Fætter BR

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 23:45

BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT. Her er stavekontrollen.

: bb1

Dato : 12-10-10 22:41

--------------------------------------------------------------------------------
Igen så udtaler du dig om noget (komma)du ikke aner en skid om - jeg har sku` været på jagt mange andre steder end på min egen jagt allerrede (allerede). ( se blot på min facebook )
Husk Tombe jeg har helt andre muligheder end dig - du har jo kun svigerfars jagt, hvor du end ikke må gå allene (alene)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og hvor ligger det etiske - hvis man skal rund (rundt) og fodre (komma)kommer man jo ofte på et revier (revir), men heller ikke det ved du det mindste om - for den viden kan jo ikke købes i ALDI....

Du er og bliver -nen over alle -ne (komma) og jeg er glad for at min lille pause,(-komma) har vist ALLE herinde, at jeg har ret - for hvad er der kommet ud af det i mellem tiden (semikolon) ikke et eneste spørgsmål vedrørende det.(-punktum) Det hele gerne skulle handle om, nemlig jagt.
Det gør der sikkert heller ikke nu, kun noget l... fra din side om stave og slå fejl eller et indlæg, som det du lige har leveret - der kun fortæller, at du er skide misundelig

Puha - Bent Ballespreder! Du skriver vistnok hurtigere, end du tænker.

Mvh.
Stavekontrollen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 23:48

Hej igen Bent Ballegaard.

Fortæl os lige lidt om hvorfor din hund døde. På forhånd tak. Blev den træt af at vantrives i en lille og gammel undulatvoliere?
Du skulle skamme dig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-10 00:38

Fra : bb1

Dato : 12-10-10 19:55

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-10 15:30

--------------------------------------------------------------------------------
Det er lige meget med GPS`er, når kvinder altid tager fejl af højre og venstre. Når konen og jeg har drønet rundt i Europa - efter kort, så vælger jeg konsekvent altid at gøre det modsatte en det hun befaler. Og derfor finder altid vej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT! Her er stavekontrollen:

Skolelæren(skolelæreren - for Helvede da) oreklet (oraklet) Tombaneseren E.B.Berthelsen kan også skrive volapyk, sludder, vrøvel (vrøvl)
Hvem er altid - ham selv??????????????????????????????? (What??????????????) Det er jo volapyk.

For han er vel ikke døddrukken kl. 15:30???????????????????????????????????????

Jeg må sandelig også sige, at der er virkelig nogle, som ikke har særlig meget jagt. Når de har tid til,(- komma) at skrive herinde...
- men hvad når nu I er begyndt at HYLE, så er det jo også svært at holde op!!!!!!!!

At tombe (tomben) ikke engang kan finde rundt i en gulvspand, det vidste jeg forresten godt. Han ringede sytten gange inden han fandt min adresse...... ( vrøvl - min gode mand. Jeg har squda aldrig prøvet at ringe til dig. Det er mest din kone der forstyrrer sagesløse medborgere).

Ak ja! Spildte Guds ord på Ballelars.

Mvh.
Stavekontrollen

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 13-10-10 10:52

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-10-10 12:56

Tak for point

Mvh
BW