/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvordan får jeg Mah Jong til at virke
Fra : Fattig
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 08-10-10 18:36

Når spillet er installeret, kommer straks denne meddelelse:
Error.
Unable to set graphics mode.

Jeg har tidligere haft installeret spillet uden problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 18:43

Hvis spillet er lavet til XP, så kan du måske installere det i kompatibel tilstand i Vista eller win7

Ps. Mah jong spillet følger med styresystemet ubuntu.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-10-10 18:49

Spillet er lavet til win fra 95 og helt op til XP, og det er XP-pro jeg anvender.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-10 18:53

I XP kan du benytte "kør som" hvis den ikke kan køre.
Hvis du har installeret en ny XP, så skal du lige installere drivere til bundkort og grafikkort.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-10-10 19:13

Computeren kører fint med alle andre programmer, dvd´er og spil der ligger i windows.

Men du har sikkert ret med drivere, i enhedshåndtering står der: skærmkort (VGA-kompatibel). Og i enhedsstatus står der drivere ikke installeret (kode 28) Har forsøgt med geninstaller driver via nettet, men guiden kunne ikke finde den nødvendige software.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-10 19:36

Du kører med en MEGET MEGET større opløsning end spillet kan klare.....

Desuden er der MASSER af disse gamle dosspil der slet ikke kan køre på en "moderne" komputer....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 21:08

Det er ikke guiden som skal finde driveren - den driver skal du finde hos producenten af din computer eller producenten af dit skærmkort og måske også din skærm.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-10-10 21:30

MahJong kører også fint i win7, selv om det er et æld gammelt spil. Så det er helt sikkert en driver du mangler.

Og det kørte fint i Win XP.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 19-10-10 16:53

Tak for svaret Eyvind.