/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mobilantenne
Fra : kivi
Vist : 2180 gange
50 point
Dato : 08-10-10 18:29

jeg har sommerhus et sted hvor der er dårlig dækning for mobilbredbånd jeg mener at have set/læst et sted at man kan sætte en antenne på taget og en router i huset så havde man god dækning men hvor har jeg set/læst det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 18:40

En router kan ikke forstærke mobilt bredbånd.

Men det mobilebredbånd kan da godt blive bedre med en antenne - hvis der er noget sted at sætte den til.

Så kan du bagefter tilslutte en router og derigennem have trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-10-10 18:46

det var også det jeg mente

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 18:58

OK
Men det er jo så lige om den USB stick med bredbånd kan snakke med routeren.
Der må stå hvad den kan tilsluttes.
Din router skal så også lige have USB bredbånds tilslutningsmulighed.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-10-10 19:13

tdc har antenner til brug i områder hvor der er dårlig dækning. jeg ved ikke om man skal direkte til tdc eller om man kan købe dem andetsteds

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-10-10 19:50

det er vel ikke sådant du har i tankerne.
http://www.skyline.dk/?pageID=1

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-10-10 21:38

Er det sådan noget du tænker på, den kan tilsluttes en externantenne som anbringes i mast.

Vores firma bruger den på steder hvor vi vil have forbredret 3G signalet.

http://www.mobile.daimler.dk/c5x_details.asp?functionx=det&MENU=1&itemidrecid=3244976&search_str=&Count=1&Group=603&PRODEXPLODE=100&sortmode=&C5xName=Sierra+Wireless+AirLink+Raven+XE

Men det er en meger dyr løsning.

Falcham

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-10 22:36

Der findes mobile bredbåndsmodtagere, til USB, som har mulighed for extern antenne.
Der er ikke så mange forskellige af slagsen, så du må nok tage cyklen, og surfe rundt til de forskellige forhandlere/udbydere, og se hvad de har at byde på.

Hvis du ellers har et bestemt sted i sommerhuset, hvor der er god signal, så er der måske en løsning her!
http://www.abeodigital.com/da/produkter/pc
Jeg købte en sådan hos ALDI, for 120 kr. (Har skreet om det tidligere i TIPS)
Det er en lille router, som køre med både A+B+G båndene, og har en enkelt LAN port.
Man sætter sit mobile bredbåndsdims i USB porten på routeren, og så har du trådløs netværk i sommerhuset. For du kan placere den der hvor der er dækning, og du kan have flere PC'er koblet op imod denne router. Se http://www.kandu.dk/Tip21215.aspx

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-10-10 07:52

takker alle for at deltage men umiddelbart synes jeg ikke at der er noget jeg kan bruge og jeg synes ikke jeg kan finde nogen tagantenner der må da værre noget jeg håber at det lykkes men gode råd modtages gerne endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-10 09:20

Severino har da vist dig hvad du kan.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-10 14:01

Nu skal du jo have et mobilt redbånd, for at kunne modtage signalet. Det har du også, kan jeg forstå på dit indlæg.
Mit forslag er et god og billig løsning, i den situation du er ude i. Så hvis du ellers kan modtage det mobile signal, bare et sted i huset, så kan du også få trådløs netværk i hele knaldhytten. Det er vel også det, det går ud på hos dig.
I andre situationer, hvor du er i bevægelse, evt i bilen, behøver du kun at sætte dit mobile modem direkte i USB porten.
Den løsning du søger kommer også til at koste langt mere end det forslag som jeg har givet dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-10 17:27

Jeg har lige hentet en mere af disse mobile routere, og der er på tiden 2 tilbage i den ene butik,så hvis du vælger den løsning, så koster den 120 kr + forsendelse, og jeg vil godt være behjælpelig med at skaffe den, men så må du sige til!!!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-10-10 08:17

takker alle for forsøg på at hjælpe mig men jeg har mobil modem og det virker når der er signal men det kniber når jeg er i sommerhuset det er der jeg gerne ville have mere signal

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-10 11:12

Den er sevet ind KIVI.
Det som var et alternativ mulighed, er jo denne lille bredbånds mobilrouter, hvor du anbringer dit mobile bredbånds dongle i routeren, og stiller den et sted, hvor du ved der er signal nok.
Så bruger du din bærebare med det indbyggede trådløse netværk til at hente signalet fra den kombination af bredbånds modem og router, lige som når du køre trådløs hjemme.
Det kan så have den fordel, at hvis I har to bærebare med, så kan I komme på nettet med begge maskiner!

Jeg håber du NU forstår den dybere mening med mit forslag!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 11-10-10 11:29

Tak for svaret severino.jeg har fået noget at arbejde med