/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rundsav hakker i det sidste stykke....
Fra : axelbjarne
Vist : 1243 gange
100 point
Dato : 07-10-10 15:00

Rundsav hakker i det sidste stykke....af træet, som den skal save over....der må være et trick..så den ikke gør det, men saver helt igennem....uden problemer...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-10-10 15:04

- skub det sidste stykke med et andet stykke træ, så det ligger fast til klingen...

Accepteret svar
Fra : heseda

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-10 15:04

Prøv at justerer højden på klingen således den kun lige netop går igennem træet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-10-10 15:41

Jeg prøver at justere klingen i morgen....er holdt for i dag...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-10-10 15:49

Er det bordrundsav eller håndholdt? Under alle omstændigheder er fiffet med et ekstra stykke limet, spændt eller klemt på enden af emnet meget fint!
vh
pbp

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-10-10 17:15

Et finttandet blad hjælper på dit problem.
Jeg købte en Dewalt 707 og havde samme problem indtil jeg skiftede savblad.Det var primært fordi jeg skulle save en del lister .

Mvh R

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-10-10 17:34

Et stykke gaffertape eller pakketape glattet ud over bagkanten klarer måske problemet

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-10-10 18:15

Det er en håndholdt rundsav...nu har jeg da fået nogle tricks at arbejde med....i morgen arbejder jeg videre....det er forskallingsbrædder til gulv på 25 mm tykkelse, jeg skal have savet til...senere kommer reglar, krydsfiner etc...så måske skal jeg også prøve en fintandet savblad...jeg kommer tilbage...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-10-10 19:23

det gælder om at bruge den rigtige savklinge til de forskelige opgaver

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-10-10 19:30

Klingen skal være 2 mm længere ude end brættet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-10-10 23:21

Spænd hele flokken sammen side ved side. Så er det kun det sidste rækken, du skal tage specielt hensyn til. Brug en bagagerem eller pakketape og stræk pakketapen, så spænder det lige så godt som en skruetvinge.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-10-10 09:27

Tak for svaret heseda.