/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tv tuner til bærbar pc
Fra : miss_viking2000
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 06-10-10 23:44

ønsker at kunne se tv på min bærbar, har en compaq Presario CQ61, nogen der har en ide til hvad og hvor jeg skal købe noget, har call me bredbånd nu, men har i en ide om noget andet og bedre , er jeg åben for forslag, så please hjælp mig, så jeg kan få tuner til usb stik evt...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 02:48

Citat
ønsker at kunne se tv på min bærbar

det kommer an på hvad du vil se
http://download.cnet.com/Online-TV-Player/3010-13632_4-11026442.html?tag=mncol

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-10-10 07:38

Føtex har en udemærket tv tuner til bærbar med antenne og usb stik til 300 kr

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-10-10 08:29

Jeg tog imod et tilbud fra "Komputer for alle" 2 blade plus en gave kr. 59,00.
Gaven var en ganske udmærket tv-tuner med det hele Mpeg 4 o.s.v.
Jeg tror du kan få tilbudet endnu.
god fornøjelse.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-10-10 10:10

Her er linket til det tilbud Nul7 nævner: http://bonniershop.dk/node/2033/form?media=kom&ms=true

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-10-10 10:14

Glemte at nævne at USB--tuneren også modtager MPEG 2 signaler og undertekster på film.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-10 15:44

Prøv en Hauppauge: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=503850
Fjernbetjening og hele pibemøget
600 BOBS er også en 'slags' penge, men der findes billigere/anderledes modeller..
..hvis du søger lidt 'væk' fra den angivne side via link'sene
..men regn med, at; 'so ein dinges' koster i omegnen af en 'plov' !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 07-10-10 22:34

vil gerne kunne se de gængse tv kanaler her hjemme, f.eks som jeg har fra mit antenneselskab, mener det er fra yousee. har haft købt en for nogen mdr siden, men den kunne jeg ikke se de digitale kanaler på, dem der kræver en boks f.eks, hvis ens tv ikke kan tage de nye dvb-t eller c, mener jeg det hedder, mener den nyeste er dvb-c, har tidligere haft på min stationære pc, og der havde jeg ingen problemer med at se tv på, men der satte jeg bare tv tuner i kabinettet, og satte mit antennestik fra tv i , så kunne jeg se på den måde, er det virkelig så svært på en bærbar ?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 08-10-10 08:49

Jeg kan med min fr "Komputer for alle" se alle de danske bl.a. ramasjang - HD kanalen - og alle de andre fra Danmarks Tv og Tv 2.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-10-10 10:05

Nu tror jeg at vi alle har forstået at det IKKE er DVB-T men DVB-C du er interesseret i.
Tilsyneladende kan du evt. få begge dele. Se dette link: http://www.shg.dk/tvtuner.htm

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 08-10-10 11:56

sorry grow hvis mit svar genere dig, så lad være med at svare, men det er dvb-t, så så kvik var du åbenbart ikke

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-10-10 12:20

Det er bare i orden miss_viking2000. Dit svar genere mig ikke ret meget, men hvis du selv var lidt vaks, ville du bemærke at mit forrige svar dækkede DVB-T Jeg går ud fra at du kender forskellen på DVB-T og C Hvis det lykkes dig at få call me bredbånd koblet på DVB-T vil jeg meget gerne høre fra dig. God jegt!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-10 21:51

Undskyld jeg blander mig miss_viking2000
Grow skrev:
Citat
det IKKE er DVB-T men DVB-C du er interesseret i
så skriver du bagefter at det er DVB-T du ønsker, her et udpluk fra dit andet indlæg
Citat
vil gerne kunne se de gængse tv kanaler her hjemme, f.eks som jeg har fra mit antenneselskab, mener det er fra yousee
YouSee er kabel TV og du skal bruge DVB-C tuner til kabel TV, mange tunere er til både DVB-C og DVB-T

DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial) DVB-T bliver sendt via tv-mast.
DVB-C bliver sendt via kabel-tv.

altså tror jeg at du skal lede efter DVB-C tuner, forslag har du fået fra de andre brugere

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 08-10-10 23:14

ja ove fra jylland, nu er det sådan at jeg ikke aner en pind om det, så opfangede svaret på en anden måde, vi er jo ikke alle lige velvidende om alle ting desværre

Accepteret svar
Fra : Nul7

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-10 10:01

Jeg er sikker på dit ønske er opfyldt såfremt du kan få den fra Komputer for alle, - jeg kan med den både tage fra stueantenne (medfølger) fælles kanal tv (stofa), sidste hjælp denne gang fra min side i denne sag, for jeg tror det er ved at gå i ring.

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 09-10-10 10:50

Tak for svaret Nul7. rart med et klart svar, som ikke kom omkring alt muligt andet, tusind tak