/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
el vinduer virker ikke altid og andet
Fra : miss_viking2000
Vist : 1011 gange
200 point
Dato : 06-10-10 23:40

nogen der har en ide til hvad der gør, at mine elruder kun virker af og til, ligeledes soltaget. har en audi 100, 2.3, 1991. har opgivet mit oliefyr, når jeg tjekker sikringer, er der iongen gået, men om det køre på et af de relæer som er, ved jeg ikke. har fået det til at virke, men lige hurtigt ryger det igen, nogen der har en ide ? Har haft en tikkende lyd ude fra motorrummet, når jeg så har skiftet olie, renser jeg ud, og tilsætter en swedoll(mener jeg det hedder, måske stavet forkert), og så stopper det gerne, så det tætner jo osv, men har ikke rigtig en ide om, hvad det lige er, ud over slitage, men underligtg, at der skal så lidt til at få lyden væk, så længe det nu holder ( gerne 1-2 år til min kørsel ). Pt har jeg en hylende lyd som lyder som kilerem, men synes også der kommer en mere tikkende lyd af og til, og det er jeg jo ikke så glad for. Har prøvet at smørre kileremmen, for det ser ud til at den ikke er slap, men det hjælper kun indtil den er blevet kold igen, så mon det er en ny rem der skal til ? den ser ikke flænset ud ?

til sidst er der nogen der kender en god billig mekaniker, og evt en der kan hjælpe med at udbeder nogen lak skader som jeg har været i gang med, men mit helbred gør at jeg desværre ikke kan så meget mere. Kan godt bruge en ny forskærm, og nye fordæk, så kender i nogen der ligger inde med noget, så vil jeg blive glad for svar

knuz Trine

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-10 18:36

Selvom kileremmen ser forholdsvis frisk ud, kan den godt trænge til en udskiftning, og især nu, hvor vi går den kolde tid i møde. Der bliver belastningen større p.gr.a. kørelys, blæser, el bagrude, sædevarme osv. osv. og batteriet skal også helst være godt opladet. Ellers kender vi alle resultatet: Man TROR, at man skal ud at køre, men glæden bliver en kort fornøjelse.
Tikkeriet i din motor kan stamme fra hydrauliske ventilløftere der måske har aftjent værnepligten. De kan lave et hulens spektakel, men af den mere harmløse slags. Det eneste der sker er, at ventilerne ikke åbner helt, og derved opnår du heller ikke den fulde motorydelse. - men få det kontrolleret for alle tilfældes skyld. Dine el problemer kan være alt fra korroderede samlinger til defekte relæer, så det vil kræve en minutiøs gennemgang, at stille diagnoser på.
For om muligt, at anbefale en mekaniker må man vide lidt om hvor i landet du bor. Det hjælper ikke meget, at anbefale et værksted i København til en person hjemmehørende i Aalborg.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 07-10-10 21:50

er fra korsør, men tak for dit gode svar

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 12-10-10 01:35

Tak for svaret Cortina01.