/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Energimærkning af køleskab
Fra : hotmaildude
Vist : 834 gange
300 point
Dato : 06-10-10 20:22

Jeg har søgt forgæves efter en liste, der angiver kWh/år for de forskellige energimærker af køleskabe, dog uden held...

Nogen der ved hvor sådant noget findes?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-10-10 20:44
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-10-10 20:55

føsdagbarnet har talt

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 07-10-10 02:03

Har været på den side, men jeg kan ikke finde tabeller over hvor mange kWh/år A++ er i forhold til A for eksempel......

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-10 06:41

hotmaildude, det er heller ikke det der er ideen med siden, men alene oplyse om, hvor meget et helt konkret skab forbruger - siden er ikke til sammenligning!

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 300 point
Dato : 07-10-10 07:09

Du kan finde det meste her

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/koeleskabe/koeleskabe-fritstaaende

hvor du kan liste køleskabe op efter elforbrug/år, fra 156 l rent køl fra 84 kWh/år for A++, mod 106 kWh/år for 120 l rent køl A+

Men, som så mange andre ting kommer det også an på størrelsen, forbruget altså, og ikke kun på A-mærket.

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-10-10 23:54

Tak for svaret vagnr.